پرونده دوخانواده عشیره‌ای پس از ۸ سال نزاع با صلح و سازش مختومه شد

دو خانواده از عشیره خنافره ۸ سال پیش تاکنون به علت اختلافات اراضی با هم به نزاع پرداخته و این درگیری به کشته شدن یکی از افراد این دو خانواده منجر شد. این درگیری به دلیل جو عشایری و قبیله ای بین این دو خانواده بوجود آمد که منجر به زخمی شدن بیش از ۳۰

دو خانواده از عشیره خنافره ۸ سال پیش تاکنون به علت اختلافات اراضی با هم به نزاع پرداخته و این درگیری به کشته شدن یکی از افراد این دو خانواده منجر شد.
1220544 544 300x180 پرونده دوخانواده عشیره‌ای پس از ۸ سال نزاع با صلح و سازش مختومه شد
این درگیری به دلیل جو عشایری و قبیله ای بین این دو خانواده بوجود آمد که منجر به زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر و ایجاد خسارات مالی فراوانی از دو طرف شد و در نهایت از طریق مراجع قضایی حکم به قصاص نفس شخص قاتل و همچنین بازداشت افراد درگیر صادر شد.
گفتنی است برای پیشگیری از وقوع نزاع های مجدد و برقراری امنیت ، صلح و آرامش پایدار در منطقه با دستور زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان این پرونده به شعبه ۳۹ شورای حل اختلاف مجتمع شماره ۴ اهواز ارجاع داده شد.
با تلاش و کوشش فراوان بیش از دو سال رئیس و اعضای این شعبه و سران عشایر،جلسه نهایی صلح و سازش این دو خانواده با حضور سران طوایف، بزرگان، معتمدین و اعضای شوراهای حل اختلاف شادگان و کارون در مسجد قبا کوی شهید جعفری(کانتکس) شهرستان کارون بعد ساعتها بحث و گفتگو ،خوشبختانه خانواده مقتول از حق قصاص خود صرف نظر و علیه قاتل اعلام رضایت کردند.

طرفین با توسل به کلام‌الله مجید و در آغوش گرفتن یکدیگر، پس از ۸ سال ،اختلاف‌های خود را پایان داده و صلح و آشتی بین آنها برقرار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.