کد خبر : 19650
تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 - 12:12

پس از گذشت یک دهه تنها ۱۰ درصد از طرح کمربند سبز اهواز اجرایی شد

خبرهای مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبریKHUZTABبخوانید

شهرداری تنها ارگان حمایت از طرح کمربند سبز در اهواز،هیچ ارگان و نهاد دیگری در این طرح مشارکت و همکاری نکرده اند

 

شبنم قنواتی دبیر انجمن جلگه سبز خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طرح کمربند سبز، از سال ۱۳۹۰ به طور همزمان در سراسر کشور برای حاشیه شهر‌ها تعریف شد و قرار شده بود که ۵ صنایع و ارگان اهواز هر کدام بخشی از اجرای این طرح را در کلانشهر بر عهده بگیرند.

 

او افزود:، اما از بین این نهاد‌ها فقط شهرداری حاضر به اجرای «کمربند سبز اهواز» شد و هیچ ارگان و نهاد دیگری مسئولیت اجرای آن را بر عهده نگرفتند.

 

قنواتی بیان کرد: قرار بود ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار نهال کاری دور تا دور اهواز انجام بشود تا هم اکسیژن شهر را تولید کند، هم مانع ورود گرد و خاک گردد و هم به جاذبه گردشگری تبدیل شوداما با گذشت یک دهه از آغاز این طرح تنها ۱۰ درصد آن اجرایی شده است.

 

دبیر انجمن جلگه سبز خوزستان اظهار داشت: این طرح روی تعدیل هوای شهر‌ها تاثیر بسزایی دارد و در برخی کلانشهر‌های کشور نیز پیشرفت خوبی داشته، اما در اهواز ۱۰ درصد آن به اجرا رسیده که همان هم وضعیت مطلوبی ندارد.

 

شبنم قنواتی ادامه داد: اهواز در برخی مقاطع سال آلوده‌ترین شهر جهان شناخته شده و این موضوع جز حق شهروندی ما است تا فضای سبز خوبی داشته باشیم در حالی که سرانه فضای سبز کلانشهر اهواز نیز زیر میانگین کشوری است.

 

او دلیل پیشرفت نامطلوب کمربند سبز اهواز را مدیریت ناصحیح و نظارت ناکافی عنوان کرد سپس گفت: تامین نشدن بودجه و اعتبار نیز مشکل دیگری است که بر سر راه توسعه این طرح مهم قرار دارد که از شهردار جدید اهواز درخواست داریم روند این طرح را پیگیری و در شتاب آن نیز یاری رسان باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.