کد خبر : 22952
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردین 1401 - 19:59

پیشرفت عملیات اجرایی پتروشیمی گچساران به بیش از ۹۱ درصد رسید

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

پیشرفت عملیات اجرایی طرح پتروشیمی گچساران به بیش از ۹۱٫۱۲ درصد رسید و کلیه بخش های این طرح پیشرفت قابل توجهی در ساخت را به ثبت رسانده اند.

پیشرفت عملیات اجرایی پتروشیمی گچساران به بیش از 91 درصد رسید 1 پیشرفت عملیات اجرایی پتروشیمی گچساران به بیش از ۹۱ درصد رسید

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ ساخت طرح پتروشیمی گچساران با شتاب مطلوبی تداوم دارد و در مجموع این طرح به به ۹۱.۱۲ درصد پیشرفت دست یافته است.

واحد تصفیه پساب صنعتی با ۶۰.۵۷ درصد پیشرفت، واحد تولید بخار با ۷۵.۲۲ درصد پیشرفت و ساخت برج خنک کننده به ۸۹.۳۰درصد پیشرفت رسیده است، همچنین واحد های هوا و نیتروژن نیز به ۶۶.۳۴درصد پیشرفت و واحد تصفیه آب به ۹۰.۰۱ درصد پیشرفت دست یافته اند.

بر اساس این گزارش، واحد الفین به ۹۴.۱۰درصد پیشرفت رسیده است و ساخت خطوط انتقال آب، برق و گاز در مراحل پایانی خود قرار دارد.

طرح پتروشیمی گچساران در سال ۱۳۸۱ براساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۳۱فروردین ۱۳۸۴ در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و متعاقب آن طبق مصوبه مورخ ۱۱فروردین ۸۵ شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این طرح جهت اجرای واحد الفین با ظرفیت ۱ میلیون تن در سال جهت تامین خوراک واحدهای پائین دستی پلی اتیلنی پتروشیمی های کازرون ، بروجن، ممسنی و دهدشت در فاصله ۷ کیلومتری شهرستان گچساران در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار و در منطقه گچساران واقع در کیلومتر ۲ جاده بهبهان در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی گردید.

سرمایه گذاری اولیه شامل ۴۲۴,۷ میلیون یورو ارزی و ۷۱۶۵.۲ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی برنامه ریزی شده است و خوراک طرح به میزان ۱۲۵۰ هزار تن گاز اتان از طرح پالایشگاه گاز بیدبلند۲ از طریق خط لوله به طول ۹۵ کیلومتر تامینعملیات اجرایی طرح پتروشیمی گچساران خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.