کد خبر : 20047
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 18:08

پیش بینی جوی و هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان

  🔰به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ بر اساس پیش بینی روز سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ اداره کل هواشناسی استان خوزستان:   🔸تا روز پنجشنبه جوی نسبتا پایدار بر استان حاکم خواهد بود. از روز پنجشنبه با تاثیر سامانه بارشی ابتدا شاهد ابرناکی و سپس از بعد از ظهر روز پنجشنبه رگبار و رعد و

PicsArt 11 09 06.11.02 پیش بینی جوی و هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان

 

🔰به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ بر اساس پیش بینی روز سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ اداره کل هواشناسی استان خوزستان:

 

🔸تا روز پنجشنبه جوی نسبتا پایدار بر استان حاکم خواهد بود. از روز پنجشنبه با تاثیر سامانه بارشی ابتدا شاهد ابرناکی و سپس از بعد از ظهر روز پنجشنبه رگبار و رعد و برق همراه با تندبادهای لحظه ای و برخاستن گرد و خاک موقت تا اواسط روز شنبه خواهیم بود.

🔺بیشترین حجم بارشها در مناطق شمال، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بعضا مرکز خواهد بود. اما با توجه به ضرایب بالای ناپایداری در این سیستم احتمال شدت گرفتن بارشها در دیگر نقاط استان نیز دوز از انتظار نیست.

 

🟠 هشدار نارنجی هواشناسی

 

🔸ورود سامانه بارشی با پتانسیل همرفتی بالا از بعد از ظهر پنجشنبه تا اواسط شنبه سبب بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ، تندبادهای لحظه ای و برخاستن گرد و خاک همرفتی و موقت خواهد شد.

🔸رگبار و رعد و برق در مناطق شمال، شمال شرق، شرق، جنوب، جنوب شرق و بعضا مرکز همچنین بعلت ضرایب بالای همرفتی احتمال جاری شدن سیلاب و شدت گرفتن بارشها در دیگر نقاط استان نیز وجود دارد و گرد و خاک همرفتی طی روز جمعه در مناطق مرکز، جنوب و غرب وجود دارد.

🔺شمال خلیج فارس نیز طی پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.