کد خبر : 19215
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 21:38

نوجوان فداکار ایذه؛

پیکر نوجوان قهرمان ایذه ای در خانه ابدی آرام گرفت

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب KHUZTAB بخوانید

پیکر علی لندی، نوجوان فداکار و از جان گذشته ایذه‌ای عصر شنبه در میان استقبال پرشور مردم، در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد

fb4f7c360fe00aa92281b07cf0496fad8661719be30211b20f89c9c7d49faad9fc1438d120986afabcb9024946b99d96 پیکر نوجوان قهرمان ایذه ای در خانه ابدی آرام گرفت

   به گزارش خوزتاب؛ عصر امروز پیکر نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای که برای نجات جان ۲ نفر، شجاعانه به دل آتش زده بود و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بود، در گلزار شهدای روستای بلوطک لندی ایذه به خاک سپرده شد.

 

 

حضور پرشور مردم ایذه برای بدرقه این قهرمان ملی به سوی منزل ابدی از نکات برجسته مراسمی بود که چهره‌هایی مانند سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج)، ایزدپناه رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان و نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستان ایذه به انجام رسید.

 

 

نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم گفت: علی لندی، نوجوانی فداکار، ایثارگر و شجاع است که جان خودش را تقدیم کرد تا جان همنوعانش را نجات دهد، این اقدام در تاریخ ماندگار خواهد شد.

 

 

عبدالله ایزدپناه مرگ شهادت گونه علی لندی را به خانواده وی تسلیت و خاطر نشان کرد: همه مردم ایذه و استان خوزستان در این غم شریکی هستند.

 

 

وی ادامه داد: اگرچه این قهرمان ملی از میان ما رفت، ولی نام و یاد و اقدام فداکارانه اش برای همیشه ماندگار شد و نه تنها همشهریان، بلکه هم استانی ها و همه ملت ایران به وی افتخار می‌کنند.

 

 

 سران سه قوه و جمعی از مسوولان ارشد کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت علی لندی را تسلیت کنند.

 

 

علی لندی نوجوان ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا آتش از آنها خود گرفتار آتش شد و با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام و بستری شد.

 

 

این نوجوان فداکار بامداد جمعه در بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان جان خود را از دست داد.

 

 

موافقت رهبر انقلاب با درخواست «در حکم شهید» تلقی شدن نوجوان فداکار ایذه‌ای

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر در حکم شهید تلقی شدن علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای موافقت کردند.

 

 

 قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فداکاری علی لندی که با ایثار و از خودگذشتگی برای نجات جان دو تن از هموطنان به دل آتش زد و روز گذشته بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی جان باخت، درخواست کرد که این نوجوان غیور در حکم شهید تلقی شود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با این درخواست موافقت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.