کد خبر : 23394
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 10:19

قابل توجه سازمان بازرسی و بازرسی استانداری خوزستان؛

چرا حکم انفصال از خدمت مدیرعامل شرکت دولتی احتکار کننده شکر در خوزستان اجرا نمی شود؟

اخبار مهم اهواز و ديگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

فروردین ۱۴۰۱ بود که مسئولان تعزیرات حکومتی کشور و خوزستان در چندین بخش خبری و تلویزیونی اعلام کردند آقای ع.م مدیرعامل شرکت دولتی کشت و صنعت کارون شوشتر به دلیل امتناع از عرضه و احتکار بیش از ۴۳ هزار تُن شِکر به انفصال از خدمات دولتی محکوم شد و این حکم برای اجرا ابلاغ شده است(اینجا بخوانید)، اما بنا بر اطلاعات رسیده به خبرنگار ما تاکنون این حکم اجرا نگشته است.

IMG 20220530 WA0118 چرا حکم انفصال از خدمت مدیرعامل شرکت دولتی احتکار کننده شکر در خوزستان اجرا نمی شود؟

به گزارش خوزتاب ؛ بر اساس اخبار و تصاویر رسیده از جلسات شرکت کشت و صنعت کارون و همچنین تماس های خبرنگار ما با کارگران شرکت و فعالین رسانه ای شوشتر حاکی از آن است که آقای میرزاپور همچنان بعنوان مدیرعامل شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در محل کار و جلسات حاضر می شود و تا به امروز حکم انفصال از خدمت وی اجرا نشده است.

این در حالی است که مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان نیز در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرده بود حکم مدیرعامل شرکت دولتی احتکار کننده شکر در خوزستان، قطعی و غیر قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می باشد.

گفتنی است که یک روز پیش از اعلام عمومی این حکم، رییس جمهور در سخنرانی هیئت دولت خطاب به وزرا تاکید کرد که اگر مدیران متخلف را برکنار نکنید با خودتان برخورد می‌کنم. مدیر متخلف دولتی را بلافاصله برکنار کرده و به دادگاه معرفی کنید. اگر با مدیر متخلف برخورد نشود، به‌شدت با مسئول بالادستی او برخورد خواهم کرد.

وزیر کشور هم در این خصوص گفته بود: ممکن است برخی‌ها اقلام و کالاها را نگه داشتند تا با قیمت‌های جدید به بازار عرضه کنند و اگر خلاف ضابطه باشد، احتکار محسوب و با آن قاطعانه برخورد می‌شود.

چگونه است که مسئولان دولتی و قضایی همواره نسبت به برخورد قاطع با احتکار و احتکارگران هشدار می دهند اما حکم قانونی انفصال از خدمت مدیری که موجب احتکار ۴۳ هزار تن شِکر شده را اجرا نمیکنند.

بدون شک عدم اجرای قانون باعث اطمینان خاطر سایر متخلفان و محتکران شده که قطعا عواقب نامطلوبی خواهد داشت که ورود سازمان بازرسی و بازرسی استانداری و جهاد کشاورزی خوزستان را در راستای اجرای حکم ضروری میکند.

 

مسئولین مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی کشور بعنوان مالک شرکت کشت و صنعت کارون بدانند عدم تمکین به قانون به صلاحشان نخواهد بود. بهتر است هر چه سریعتر حکم قانونی را اجرا کرده با معرفی مدیرعامل دلسوز و توانمند شرکت از بلاتکلیفی خارج شده و کارگران با آرامش خاطر در راستای منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش به کار، تولید و تلاش جهادی بپردازند.

 

 

همچنین تصاویری بدست خوزتاب رسیده که نشان میدهد کارگران بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت کارون روز سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ برای پیگیری خواسته هایشان دست به تجمع زده بودند. کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر در اعتراض به مشکلات صنفی، بی توجهی به پرداخت مطالبات و همچنین استنکاف مدیرعامل از کنارگیری باتوجه به حکم انفصال صادره از سوی مرجع قضایی، همزمان با ورود هیاتی از بانک کشاورزی کشور (بعنوان سهامدار عمده) مقابل درب این شرکت تجمع کردند.

 

whatsapp image 2022 05 31 at 10.39.01 4a7r.jpeg چرا حکم انفصال از خدمت مدیرعامل شرکت دولتی احتکار کننده شکر در خوزستان اجرا نمی شود؟

۸whatsapp image 2022 05 31 at 10.57.073 aaa2.jpeg چرا حکم انفصال از خدمت مدیرعامل شرکت دولتی احتکار کننده شکر در خوزستان اجرا نمی شود؟whatsapp image 2022 05 31 at 10.57.074 jhw3.jpeg چرا حکم انفصال از خدمت مدیرعامل شرکت دولتی احتکار کننده شکر در خوزستان اجرا نمی شود؟

شرکت کشت و صنعت کارون در سال ۱۳۵۲ به ثبت رسید. این شرکت باتوجه به دارا بودن ۴۰ هزار هکتار اراضی ،بزرگترین واحد کشت و صنعت نیشکر ایران و خاورمیانه است.

ویژگی های شرکت کارون:

*بهره برداری از ۲۴ هزار هکتار از ۴۰ هزار هکتار اراضی، تحت کشت نیشکر

*بهره برداری از ۷ هزار هکتار اراضی تحت کشت های غیر نیشکری

مشخصات واحد صنعت

*با ظرفیت ۱۷۵ هزارتن تولید شکر در سال

*ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن ملاس سالیانه

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.