کد خبر : 2235
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1396 - 11:27

چرا دختران و زنان اهوازی در انتخابات شوراها به خود رای ندادند؟

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به نبود عضو زن در شورای پنجم شهر اهواز گفت: این وضعیت نشان‌دهنده این است که زنان و دختران اهواز حتی حاضر نیستند به خود رای بدهند. محمدصادق کریمی‌کیا در همایش “دختران، حمایت‌های روانی – اجتماعی، توسعه پایدار” که  (۱۱ مردادماه) به مناسبت دهه کرامت و روز دختر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به نبود عضو زن در شورای پنجم شهر اهواز گفت: این وضعیت نشان‌دهنده این است که زنان و دختران اهواز حتی حاضر نیستند به خود رای بدهند.
محمدصادق کریمی‌کیا در همایش “دختران، حمایت‌های روانی – اجتماعی، توسعه پایدار” که  (۱۱ مردادماه) به مناسبت دهه کرامت و روز دختر در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با وجود این‌که در آموزه‌های دینی، شعارها، سخنرانی‌ها و اظهارات‌مان بارها و بارها در این باره صحبت می‌کنیم اما همچنان شرایط خیلی مناسبی برای دختران و زنان کشور وجود ندارد.
وی با اشاره به حوادث هفته‌ها و روزهای اخیر برای سه تن از دختران کشور تصریح کرد: این حوادث واقعا دردناک بود و موجب ناراحتی همه مردم شد. جلوگیری از چنین وضعیتی آموزش به زنان و دختران کشور را در عرصه اجتماعی می‌طلبد. زندگی، آموزش‌دادنی است و همه ما چگونه زندگی کردن را یاد گرفته‌ایم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: بنابراین در صورت مشاهده هرگونه کاستی، باید ریشه این امر را در بحث آموزش جستجو کرد. با توجه به مشکلات و مسائل اجتماعی خوزستان بسیار نیاز است که این‌گونه آموزش‌ها به شکل بسیار جدی‌تر مورد توجه قرار بگیرد.
کریمی‌کیا با بیان این‌که زندگی ساری و جاری است و هر اتفاقی در آن امکان‌پذیر است عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند خود را از آسیب‌های اجتماعی که ممکن است از سوی جامعه به وی تحمیل شود، مصون بداند. بنابراین امید است که تمام مسئولان کشور و استان در حوزه مدیریت مسائل اجتماعی دست به دست هم دهند تا از آسیب‌های اجتماعی به ویژه آسیب‌هایی که اکنون برای زنان و دختران جامعه وجود دارد، جلوگیری شود. این امر وظیفه‌ای دینی، شرعی و انسانی و همچنین وظیفه تمامی دولت‌ها در کشور است.
وی خطاب به زنان و دختران حاضر در این همایش، بیان کرد: هر چند ممکن است خیلی نمود نداشته باشد، اما قطعا شما مدیر جامعه هستید. تمام مردانی که تفکر و احساس مردسالاری دارند قطعا تربیت یافته یک زن و مادر خود هستند. در این زمینه باید دید که واقعا بر اساس سیره ائمه اطهار عمل می‌کنیم یا نه.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: باید بررسی کنیم که در کدام بخش‌ها مشکل داریم که البته مطمئنا مشکل از خود ما است و باید آن را مدیریت کنیم. هر شهروند چه زن و چه مرد در هر جا و مکانی باید خود را با سیره ائمه اطهار مقایسه کند. در مواردی که مشکلات و لغزش‌هایی وجود داشته است باید به خودمان برگردیم و ببینیم کجا لغزش کرده‌ایم و خود را مقصر بدانیم.
کریمی‌کیا گفت: در حال تلاش هستیم تا زنان در جامعه بیشتر دیده شوند اما بخشی از این امر بر عهده خود زنان است. در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر در اهواز هیچکدام از منتخبان، ‌زن نیستند و زنان و دختران نماینده‌ای در شورای پنجم شهر اهواز ندارند که این وضعیت معلوم می‌کند حتی زنان و دختران اهواز در این انتخابات به کاندیداهای زن رای ندادند.
وی افزود: علت چنین وضعیتی را بررسی کنید و ببینید چرا در شهر اهواز با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، زنان و دختران هیچ نماینده‌ای در شورای شهر پنجم ندارند. این درخواست را از شما داریم که در خصوص این‌که چرا زنان و دختران در اهواز حتی حاضر نیستند به خود رای بدهند، فکر کنید.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: البته تحلیل این وضعیت را انجام داده‌ایم و علل آن را می‌دانیم. تقریبا ۵۰ درصد جامعه به زنان و دختران تعلق دارد اما این ۵۰ درصد تقریبا سهم شما زنان و دختران نیست و باید خود شما این سهم خود را مطالبه کنید. در عرصه‌های اجتماعی تقریبا این امر در مواردی نظیر ورود دختران به دانشگاه‌ها و تغییرات اجتماعی ناشی از آن، محقق شده است.
کریمی‌کیا اظهار کرد: در حوزه جامعه‌شناسی معتقدیم نسل آینده کشور همین کودکان دختر و پسر هستند که خواه ناخواه آینده جامعه ایران را مدیریت خواهند کرد. گریزی از این اتفاق نیست. در صورتی که موفق به انتقال ارزش‌ها و هنجارها به این نسل نشدیم مطمئنا جامعه آینده ایران به گونه‌ای مدیریت خواهد شد که ارزش‌ها،‌ نگرش‌ها و هنجارهای دختران تاثیرگذار خواهد بود زیرا دختران صرف دختر و زن نخواهند بود بلکه مادران نسل آینده هستند.
وی ادامه داد: امید است این فاصله و تفاوت نسلی که اکنون وجود دارد به شکاف نسلی منجر نشود و بتوانیم استانی داشته باشیم که در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه توسعه پایدار، توسعه شاخص‌های اجتماعی و ارتقا شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص در حوزه زنان و خانواده در سطح کشور به جایگاه قابل قبول و شایسته‌ای برسد.
برچسب ها: زنان، دختران، خوزستان
خوزتاب ، پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ، khuztab ، khuztab.ir
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.