کد خبر : 9488
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مرداد 1398 - 17:56

چرا همچنان سگ‌های ولگرد در اهواز پرسه می‌زنند؟

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه به دلیل ظرفیت محدود سایت نگهداری سگ‌های ولگرد، ماهانه تنها ۶۰ سگ از سطح شهر زنده‌گیری و عقیم‌سازی می‌شوند، گفت: با توجه به میزان کم زنده‌گیری و عقیم‌سازی و رهاسازی مجدد سگ‌ها در سطح شهر، مشکل وجود سگ‌های ولگرد برطرف نمی‌شود.   به‌گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سید محسن

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه به دلیل ظرفیت محدود سایت نگهداری سگ‌های ولگرد، ماهانه تنها ۶۰ سگ از سطح شهر زنده‌گیری و عقیم‌سازی می‌شوند، گفت: با توجه به میزان کم زنده‌گیری و عقیم‌سازی و رهاسازی مجدد سگ‌ها در سطح شهر، مشکل وجود سگ‌های ولگرد برطرف نمی‌شود.

PhotoGrid 1565274146109 300x222 چرا همچنان سگ‌های ولگرد در اهواز پرسه می‌زنند؟

 

به‌گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سید محسن موسوی‌زاده  با اشاره به راه‌اندازی سایت نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد اهواز اظهار کرد: ماهانه ۶۰ سگ ولگرد زنده‌گیری و عقیم‌سازی می‌شود و این کار از پارک شهروند اهواز آغاز شده است اما پس از عقیم‌سازی، مجددا سگ‌ها در سطح شهر رهاسازی می‌شوند زیرا سازمان پسماند اجازه امحا و از بین بردن آنها را ندارد.

وی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد عقیم‌سازی شده دارای پلاک‌های زرد و قرمز هستند، گفت: مقدورات سازمان پسماند شهرداری اهواز در این حد است و نمی‌توانند بیشتر از ماهانه ۶۰ سگ را زنده‌گیری و عقیم‌سازی کنند و برای زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در سطح وسیع، این سایت به امکانات بیشتری نیاز دارد.  موسوی‌زاده تصریح کرد: برای اجرای این کار، ۱۶ نهاد با مسئولیت فرمانداری اهواز باید همکاری کنند و در این راستا نیازمند عزم جدی هستیم.

ارگان‌های دیگر مانند بهداشت و محیط زیست هم باید زیر نظر فرمانداری هماهنگ باشند و با همکاری یکدیکر سگ‌های بیشتری زنده‌گیری کنند و پس از زنده‌گیری و عقیم‌سازی نیز سگ‌ها باید در خارج از شهر رهاسازی شوند.  وی بیان کرد: این کار سختی است بنابراین به هماهنگی وسیع و امکانات نیاز داریم.

در این زمینه باید فکر اساسی شود و این ۱۶ مجموعه با هم هماهنگ باشند اما فعلا سازمان پسماند تنها در میدان کار می‌کند و با توجه به وسعت گله‌های سگ‌های ولگرد در نقاط مختلف شهر و زنده‌گیری ماهانه تنها ۶۰ سگ، جمع‌آوری سگ‌ها بسیار زمان‌بر است  و جمع شدنی نیست.

در اطراف شهر اهواز روستاهای زیادی وجود دارد و سگ‌ها در روستاها وجود دارند و به سمت شهر می‌آیند بنابراین در این زمینه باید فکر اساسی شود زیرا با تدابیری که در این سطح اندیشیده می‌شود و با این میزان زنده‌گیری و رهاسازی مجدد سگ‌های ولگرد در اهواز، مشکل برطرف نمی‌شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: اگر بخواهیم این سگ‌ها را در جنگل رها کرده یا در یک فضای محصور هم قرار دهیم باید بتوانیم غذای آنها را هم تامین کنیم. نگرانی دیگری که وجود دارد این است که برخی سگ‌هایی که جمع‌آوری می‌شوند در همان سایت یکدیگر را تکه‌پاره می‌کنند.

وی عنوان کرد: وضعیت کنونی وجود سگ‌ها در سطح شهر، زیبنده اهواز نیست. هر جای شهر برویم، سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای مشاهده می‌شوند. امحای این سگ‌ها هم امکان‌پذیر نیست.

تا فکر اساسی نشود و کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط به این موضوع اهتمام نداشته باشند، این معضل قابل حل نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.