کد خبر : 9512
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مرداد 1398 - 20:36

کاهش ۱۳ درصدی جرایم خشن در خوزستان / افزایش ۵۸ درصدی کشفیات سلاح غیر مجاز

فرمانده انتظامی استان خوزستان از کاهش ۱۳ درصدی جرایم خشن از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سردار “حیدر عباس زاده” در نشست خبری که به مناسبت روزخبرنگار مرداد ۹۸ برگزار شد، اظهار داشت: امنیت عمومی برای هر جامعه ای امری فوق العاده مهم، حساس، سرنوشت

فرمانده انتظامی استان خوزستان از کاهش ۱۳ درصدی جرایم خشن از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح استان خبر داد.

IMG 20190808 212354 380 300x300 کاهش 13 درصدی جرایم خشن در خوزستان / افزایش 58 درصدی کشفیات سلاح غیر مجاز

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سردار “حیدر عباس زاده” در نشست خبری که به مناسبت روزخبرنگار مرداد ۹۸ برگزار شد، اظهار داشت: امنیت عمومی برای هر جامعه ای امری فوق العاده مهم، حساس، سرنوشت ساز می باشد و نیروی انتظامی استان خوزستان در راستای رضایت مندی مردم، افزایش احساس امنیت در جامعه با استفاده از تمام ظرفیت های موجود و با برنامه ریزی پیگیر محقق شدن این امر می باشد .

این مقام ارشد انتظامی افزود : علی رغم برخی از محدودیت ها وتنوع گستردگی ماموریت های ناجا تلاش کلیه فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی ارائه خدمات انتظامی، ترافیکی،اجتماعی–تامین نظم و امنیت عمومی به بهترین شکل ممکن به مردم شریف استان می باشد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: در سال جاری۱۰۱درصد جرائم خشن در استان خوزستان کشف شده که ۸۵ درصد بروز و مابقی مربوط به سنوات قبل بوده، سال ۹۷ جرائم خشن در استان ۲۰درصد کاهش داشته و سال۹۶حدود ۱۳درصد کاهش داشته است، این روند کاهشی با تلاش عوامل انتظامی، پلیس های تخصصی و همکاری مردم شریف استان محقق شده است.

وی بابیان اینکه برای پیشگیری از سرقت برابر با مصوبه شورای امنیت کشور ۱۴دستگاه برای آنها وظایف و ماموریت هایی ها تعریف شده تا برای کاهش و مقابله با این پدیده متناسب با فراوانی تلاش کنند، اذعان کرد: نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، سپاه، اطلاعات، وزارت صنعت، راه و شهرسازی، نیرو، صداوسیما، شرکت نفت، شهرداری ها، سازمان زندان ها، بیمه، بانک مرکزی، بهزیستی وظایفی برای آنها مشخص شده انشاالله امید داریم با تلاش همه دستگاه ها، همراهی مردم خوب ، شریف استان در کاهش سرقت ها موفقیت بیش از گذشته حاصل شود، راجع به کشفیات سرقت ها از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۸ درصد کشفیات داشته ایم که نسبت به میانگین کشوری عددقابل قبولی است.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال ۹۶ تاکنون ۲۶ درصد تیراندازی های شاکی دار به سمت افراد، منازل، اماکن، خودروها در سطح استان کاهش یافته، بیان داشت: یکی از دلایل مهم جمع آوری سلاح های غیر مجاز بوده است، نیروی انتظامی درطول ۲ سال گذشته کشفیات بسیار خوبی داشته اند. به نحوی که در این مدت ۷۷ طرح جمع آوری سلاح غیر مجاز در استان اجراء، که تقریبا بی سابقه بوده است، همچنین در ۱۳۸روزه سال جاری ۲ هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجازجمع آوری که ۵۸درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش کشفیات سلاح داشته ایم. از دیگر دلایل مهم کاهش تیراندازی کشف۹۴درصدی تیراندازی ها بوده که درسال جاری ۲۴درصد کاهش تیراندازی رادر پی داشته است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک سال های۹۶و۹۷کاهش تصادفات فوتی داشته ایم و در ۱۳۸روزسال جاری هم به لطف خدای متعال و همکاری خوب مردم استان ۱۹درصد در حوزه درون شهری و ۱۳درصد در حوزه برون شهری کاهش تصادفات فوتی بوده است.

سردار عباس زاده تخلف موردی کشف حجاب در خودروها اشاره داشت و گفت: براساس قانون دستگاه های مختلفی درحوزه فرهنگ عفاف و حجاب مسئولیت دارند لیکن نیروی انتظامی حسب وظیفه ذاتی، طی فرآیندی با متخلفین هنجارشکن برخورد کرده در این فرآیند تعهد و تذکر، توقیف خودروها، احاله پرونده به مرجع قضائی پیش بینی شده است.

سردار عباس زاده بیان داشت: فرماندهی انتظامی استان خوزستان از ابتداء سال۹۸ تاکنون ۳تن و۷۳۷کیلوگرم مواد مخدر و همچنین یک تریلیون ۶۹۳میلیاردو۴۰میلیون و۹۸۰هزار ریال کالای قاچاق کشفیات داشته اند.

وی تاکید داشت: اصحاب رسانه نارسایی ها و مشکلات موجود در حوزه امنیت عمومی رابه نیروی انتظامی منعکس و متقابلا نیروی انتظامی توقع دارد فعالیت های پلیس در حوزه های مختلف امنیت عمومی، انتظامی، ترافیکی، اجتماعی و امنیتی را به جهت ارتقاء احساس امنیت ،به مردم شریف استان اطلاع رسانی کنند.

سردار عباس زاده در پایان با اینکه نیروی انتظامی دارای دو سامانه ۱۱۰و۱۹۷بوده که پل ارتباطی بین مردم و ناجا می باشند، بیان داشت: برای انجام ماموریت های فوریتی باسامانه ۱۱۰تماس گرفته و برای موضوعات نارسایی ها و اشکالات در حوزه امنیت عمومی با سامانه ۱۹۷تماس گرفته شود، قطعا نیروی انتظامی خود را موظف به انجام تکالیف، وظایف مربوطه به بهترین نحوممکن که رضایتمندی مردم شریف استان در پی داشته باشند، هستند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.