کد خبر : 5491
تاریخ انتشار : شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 19:00

کد ارتفاعی بلوار ساحلی در نقاط آسیب پذیر افزایش می یابد

معاون فنی وعمرانی شهرداری اهواز با اشاره به تداوم‌ کاهش دبی آب رودخانه کارون در مقطع شهراهواز به ۲۵۰۰ مترمکعب برثانیه، اولویت‌ شهرداری را جمع آوری سیل بند ها و احیای پارک ساحلی در شهر اهواز عنوان کرد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محمد صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری اظهار کرد : شهرداری اهواز

معاون فنی وعمرانی شهرداری اهواز با اشاره به تداوم‌ کاهش دبی آب رودخانه کارون در مقطع شهراهواز به ۲۵۰۰ مترمکعب برثانیه، اولویت‌ شهرداری را جمع آوری سیل بند ها و احیای پارک ساحلی در شهر اهواز عنوان کرد.

ImageHandler 1 کد ارتفاعی بلوار ساحلی در نقاط آسیب پذیر افزایش می یابد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محمد صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری اظهار کرد : شهرداری اهواز در ادامه فعالیت های شبانه روزی که در فروردین ماه سال جاری به جهت احداث سیل بندها برای محافظت از شهر در برابر خطر ورود سیلاب انجام داد اکنون با توجه با روند کاهش دبی رودخانه کارون یکی از مهمترین اولویت‌های شهرداری اهواز انجام عملیات پاک سازی شهر و جمع آوری سیل بندها و همچنین احیای فضای سبز و بوستان های ساحلی کارون و ترمیم بلوارهای ساحلی در نقاطی که دراثر سیلاب آسیب دیده اند خواهد بود.

وی افزود: بررسی استحکام بندی معابر و فضاهای ساحلی موجود قبل از بازگشای مسیرها مورد تاکید معاونت فنی وعمرانی شهرداری اهواز است تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری بعمل آید.

محمد صفری در ادامه عنوان کرد: خاک هایی که دراحداث سیل بند مورد استفاده قرار گرفت در نقاطی از شهر و پروژه هایی که نیاز به خاک و نخاله جهت پر کردن حجم و سطح دارند منتقل شوند.

معاون فنی و عمرانی تصریح کرد: مقرر شد شهرداری اهواز و سازمان آب و برق خوزستان جهت بررسی نقاط آسیب پذیر شهر اهواز در سیل فروردین ماه جلسات کارشناسی برگزار نمایند و پروژه هایی‌برای بحرانی و آسیب پذیر طراحی و تعریف شود تا قبل از بارندگی و سال آبی ۹۸ این نقاط را ایمن سازی کنیم بصورتی که درسالهای آتی مشکلات بوجود آمده تکرار نشود.

وی اذعان کرد: بحمدالله در سیل امسال کمترین میزان آبگرفتگی در شهر‌ اهواز را داشتیم و صرفا” آبگرفتگی در چند نقطه و زیر پلهای شهید دقایقی، سلمان فارسی، پل های سفید و سیاه بود و در نقاطی که پس زدگی فاضلاب موجب این امر‌شده بود رخ داد ؛ امیدواریم نقاط مذکور را برای سالهای آینده اصلاح کنیم تا این اتفاقات دوباره تکرار نشود.

معاون فنی وعمرانی در پایان گفت: بلوارهای ساحلی حاشیه رودخانه کارون نقش سیل بند را در شهر اهواز ایفا کردند و عملا” دبی های بالاتر از ۳۰۰۰ متر مکعب بر ثانیه را کنترل کردند و ضرورت دارد در نقاط آسیب پذیر کد ارتفاعی بلوارهای ساحلی را با طراحی متناسب افزایش دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.