کد خبر : 23646
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 0:00

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:

کشاورزانی که الگوی کشت متناسب با کم آبی را رعایت کنند حمایت می‌شوند

وقایع مهم اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به بحران خشکسالی بی سابقه در نیم قرن اخیر در خوزستان گفت: کشاورزانی که تابستان امسال الگوی کشت متناسب با کم‌آبی را رعایت کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

مدیر غله خوزستان کشاورزانی که الگوی کشت متناسب با کم آبی را رعایت کنند حمایت می‌شوند

 

به گزارش خبرنگار خوزتاب خدا رحم امیری زاده روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اناق خبر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود:تابستان امسال غیر از حوضه رودخانه کرخه در غرب خوزستان که به لحاظ آورد آب وضعیت بسیار نامناسب و بحرانی دارد در سه حوضه کارون ، مارون و دز الگوی کشت متناسب با کم آبی و خشکسالی تدوین و به کشاورزان ارایه شده و اقناع سازی نیز صورت گرفته است.

 

وی گفت: کشاورزانی که الگوی کشت محصولات کم آب بَر همچون ماش ، کنجد و سورگم را رعایت کنند حق بیمه آنان تا ۷۰درصد از سوی دولت پرداخت می‌شود ضمن آنکه با هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) محصول آنان به صورت تضمینی خریداری شده و نهاده های لازم از جمله بذر ، کود و سوخت در اختیار آنان قرار می گیرد.

 

امیری زاده افزود: قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم ماش ۳۰۰هزار ریال و کنجد ۴۰۰هزار ریال خواهد بود.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه سازمان متبوع در کشت محصولات کم آب بَر و کشت نکردن محصولات پرآب همچون برنج اجباری عمل نمی‌کند ادامه داد: جهادکشاورزی به کشاورزان الگوی کشت معرفی می‌کند و مشوق های لازم را در اختیار کشاورز قرار می دهد و این کشاورز است که با توجه به محدودیت آب مختار است چه محصولی را کشت کند.

 

وی گفت: کشاورزانی که در سه حوضه آبی کارون ، دز و مارون اقدام به کشت محصولات آب بَر کنند هیچ گونه خدمات دولتی و حمایتی نظیر بیمه و نهاده‌های کشاورزی دریافت نخواهند کرد ضمن آنکه هیچ کس مسوولیتی در قبال تامین آب آنان ندارد.

 

امیری زاده با اشاره به اینکه در حوضه رودخانه کرخه در غرب خوزستان ممنوعیت هر نوع کشت محصولات تابستانه به خاطر نبود آب اعمال خواهد شد افزود: در حال پیگیری برای پرداخت خسارت کشت نشدن به کشاورزان غرب خوزستان هستیم چون بیشتر ساکنان این مناطق غیر از کشاورزی هیچ منبع درآمدی ندارند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.