کد خبر : 24638
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 11:48

احمد عبیات

کشت چغندر قند در ۲۲۱ هکتار زمین از شرکت‌های توسعه نیشکر

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتابkhuztabبخوانید

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: به منظور رعایت تناوب کشت و در نهایت افزایش راندمان تولید نیشکر در سال‌های آینده چغند قند و ۴ محصول دیگر کشت خواهند شد.

DSC 0975 768x512 1 کشت چغندر قند در ۲۲۱ هکتار زمین از شرکت‌های توسعه نیشکر

برداشتچغندرقند کشت چغندر قند در ۲۲۱ هکتار زمین از شرکت‌های توسعه نیشکر


به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛عبدعلی ناصری با اشاره به انجام کشت متنوع ۴ محصول اساسی در مزارع نیشکر شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: امسال در زمین‌های آیشی این شرکت کشت ۴ محصول گندم، کلزا، دانه روغنی آفتابگردان و چغندرقند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا، ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۶۰۰ هکتار دانه روغنی آفتابگردان و ۲۲۱ هکتار چغندرقند در شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشت شد.

آقای ناصری با بیان اینکه کشت چغندرقند برای اولین بار در مجموعه شرکت‌های کشت و صنعت نیشکری استان انجام شده، گفت: کشت این ۴ محصول گامی برای تولیدات بیشتر محصولات غیر نیشکری است و امیدواریم در این زمینه عملکردی مطلوب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص اهداف اجرای این کشت‌ها در مزارع آیشی شرکت توسعه نیشکر یادآور شد: کشت این محصولات به منظور رعایت تناوب کشت و تغذیه طبیعی خاک است که در نهایت منجر به بهبود و افزایش راندمان تولید نیشکر در سال‌های آینده خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: عملیات کشت پاییزه این ۴ محصول در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به اتمام رسیده و همچنین کار برداشت نیشکر از مزارع که از حدود ۲ ماه گذشته آغاز شده، همچنان در حال انجام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.