کد خبر : 18268
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 23:58

سردار صالحی فرمانده انتظامی خوزستان خبرداد:

کشف بیش از ۴ تُن انواع مواد مخدر در خوزستان/ افزایش ۲۹ درصدی کشفیات قاچاق/ انهدام ۲۱ باند سرقت مسلحانه/کشف ۱۵۱۲ دستگاه ماینر

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

به گفته فرمانده انتظامی استان خوزستان در ۳ ماهه اول سال جاری گ ۴ تُن و ۸۶۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش کشف داشته است.

۲۰۲۱۰۶۲۶ ۲۳۵۱۱۲ 1280x960 کشف بیش از 4 تُن انواع مواد مخدر در خوزستان/ افزایش 29 درصدی کشفیات قاچاق/ انهدام 21 باند سرقت مسلحانه/کشف ۱۵۱۲ دستگاه ماینر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، سردار “سید محمد صالحی”پیش از ظهر امروز (شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تسلیت درگذشت خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا در سانحه واژگونی اتوبوس “نقده” اظهار داشت: مردم خوزستان و کشور با حضور پرشور در حماسه سیاسی انتخابات ۲۸ خرداد دِین خود را ادا کردند.

3343042 799.jpeg کشف بیش از 4 تُن انواع مواد مخدر در خوزستان/ افزایش 29 درصدی کشفیات قاچاق/ انهدام 21 باند سرقت مسلحانه/کشف ۱۵۱۲ دستگاه ماینر

وی با بیان اینکه در انتخابات هیچ مشکل خاص و امنیتی نداشتیم، اضافه کرد: در این ماموریت سنگین و خطیر سرگرد “باغبان زاده”جمعی پلیس راهور شهرستان دزفول که یکی از کارکنان دلسوز، متعهد و انقلابی بود حین انتقال صندوق‌های اخذ رای مناطق سخت گذر بر اثر سانحه هوایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های که استان خوزستان دارد، در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک همایش را با حضور سران، بزرگان، طوایف، عشایر، افراد متنفذ و چهره های علمی نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نظامی، نماینده ولی فقیه و دیگر بزرگان برگزار کردیم که نتیجه آن مشارکت خوب و پرشور در روز انتخابات بوده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در گزارشی به اقدامات و عملکرد فرماندهی انتظامی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: طی ۳ ماهه اول سال جاری ۴ تُن و ۸۶۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش کشف داشته است.

PicsArt 06 27 12.22.45 1280x821 کشف بیش از 4 تُن انواع مواد مخدر در خوزستان/ افزایش 29 درصدی کشفیات قاچاق/ انهدام 21 باند سرقت مسلحانه/کشف ۱۵۱۲ دستگاه ماینر

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۵ درصد افزایش عملیات های انتظامی ـ اطلاعاتی توسط تلاش‌های شبانه روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر محقق شده، ادامه داد: ۶۹ دستگاه خودرو در این زمینه توقیف و ۱۲ محل خرید و فروش یا استعمال مواد مخدر با هماهنگی مقام قضائی پلمب شدند؛ همچنین ۴۶۵ هزار و ۸۱۵ عدد قرص غیرمجاز نیز کشف شد که افزایش یک هزار و ۳۹۸ درصدی را به دنبال داشته است.

سردار صالحی بیان کرد: در حوزه قاچاق همکاران ما در راستای تحقق شعار سال که تولید، پشتیبانی و مانع زدایی بوده اقدامات خوبی انجام دادند به گونه‌ای که در ۳ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش کشفیات قاچاق داشتند که ارزش ریالی آن‌ها بالغ بر یک هزار و ۸۸۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال می باشد.

سردار صالحی با اشاره به آمار سرقت های مختلف اضافه کرد: در این مدت همچنین ۲۱ باند سرقت مسلحانه، ۹ باند سرقت به عنف، ۱۲۷ باند سرقت‌های عادی شناسایی، دستگیر و اعضا نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به کشف ۸۵ درصد از جرایم خشن استان و ۸۹ درصد سرقت های عادی عنوان کرد: در زمینه سلاح و مهمات طی ۳ ماهه نخست امسال با توجه به برنامه ریزی های خوب صورت گرفته توسط همکاران پرتلاش پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان ۱۹ باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

مقام عالی نیروی انتظامی استان ادامه داد: در این راستا قرارگاه مقابله با تیراندازی و قاچاق سلاح و مهمات علاوه بر فرماندهی انتظامی خوزستان در مجموعه قضائی نیز راه‌اندازی شده است و از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۱۷۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری و نزدیک به ۳۶ هزار فشنگ نیز طی این مدت توسط نیروی انتظامي کشف شده که کشف سلاح جنگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

PicsArt 06 27 12.26.40 1280x1280 کشف بیش از 4 تُن انواع مواد مخدر در خوزستان/ افزایش 29 درصدی کشفیات قاچاق/ انهدام 21 باند سرقت مسلحانه/کشف ۱۵۱۲ دستگاه ماینر

سردار صالحی با اشاره به افزایش ۱۰۶ درصدی دستگیری اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت در سطح استان، گفت: در خرداد ماه نیز ۵ درصد وقوع سرقت‌های خشن (سرقت به عنف و سرقت های مسلحانه) کاهش داشته است.

PicsArt 06 27 12.42.11 1280x1280 کشف بیش از 4 تُن انواع مواد مخدر در خوزستان/ افزایش 29 درصدی کشفیات قاچاق/ انهدام 21 باند سرقت مسلحانه/کشف ۱۵۱۲ دستگاه ماینر

 

وی در ادامه از کشف یک هزار و ۵۱۲ دستگاه ماینر توسط نیروی انتظامي در سه ماهه جاری و معرفی صاحبان آن به دستگاه قضائی خبر داد.

سردار صالحی با اشاره به رتبه ۱۰ فرماندهی انتظامی خوزستان در مجموعه شاخص‌ها اظهار کرد: راحت‌ترین سرقت‌های انجام شده درب منهول فاضلاب است و در چندین عملیات سارقان این حوزه دستگیر و تعداد کثیری از درهای منهول را نیز کشف کردیم؛ همچنین در یکی از عملیات‌های کلانتری کوی باهنر اهواز ۹۲ درب منهول کشف و برای شرکت آبفا فراخوان تحویل این درب‌ها صادر شد؛ همچنین دادستانی برای تهیه درهای غیرقابل استفاده و بازیافت پیشنهادی ارائه داد تا قابل فروش در بازار هم نباشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای احساس امنیت بین شهروندان در سطح شهر و مبادی ورودی اهواز و دیگر شهرها یگان‌های امدادی حضور دارند، افزود: در حوزه بازرسی فرماندهی انتظامی خوزستان نیز دفتر نظارت همگانی یا سامانه ۱۹۷ به صورت شبانه روزی فعال است و به صورت ۲۴ ساعته تماس های مردم را دریافت می کنند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان ادامه داد: در بحث انتقادات، شکایات، پیشنهادات، درخواست‌ها و همچنین تقدیر و تشکر شاهد افزایش ۷ درصدی تماس‌ها با این مرکز بودیم که خوشبختانه به واسطه اقدامات خوبی که صورت گرفته در حوزه انتقاد کاهش یک درصدی، کاهش شکایات ۶۶ درصد، پیشنهاد و درخواست از پلیس ۸ درصد افزایش و در زمینه تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس نیز ۳۱ درصد افزایش داشته است.

سردار صالحی اذعان کرد: با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ۳ ماهه اول سال جاری ۱۸۱ هزار و ۶۶۶ تماس برقرار شده که این تعداد عملیاتی و بنا به درخواست شهروندان همکاران پرتلاش ما حضور پیدا کردند و پاسخگویی نیازهای پلیسی مردم خوب و عزیزمان بودند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.