کد خبر : 6676
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 13:39

کشف مجسمه مومیایی حین معامله غیرمجاز در دزفول + عکس

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان گفت: یک مجسمه مومیایی به همراه چند شیء تاریخی حین معامله غیرمجاز در شهرستان دزفول کشف و ضبط شد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سرهنگ رامین مکناوی امروز چهارشنبه یکم خردادماه ۹۸ در این باره اظهار داشت: درپی گزارش واصل مبنی بر خرید و فروش اشیاء تاریخی در دز

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان گفت: یک مجسمه مومیایی به همراه چند شیء تاریخی حین معامله غیرمجاز در شهرستان دزفول کشف و ضبط شد.

IMG 20190522 143053 870 300x225 کشف مجسمه مومیایی حین معامله غیرمجاز در دزفول + عکس

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سرهنگ رامین مکناوی امروز چهارشنبه یکم خردادماه ۹۸ در این باره اظهار داشت: درپی گزارش واصل مبنی بر خرید و فروش اشیاء تاریخی در دز بار راسته آهنگران شهرستان دزفول، موضوع در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت و نیروهای پایگاه حفاظت شهرستان دزفول ضمن سیر مراحل قضائی و هماهنگی با پلیس آگاهی و یگان امداد آن شهرستان، بصورت نامحسوس به محل مورد نظر عزیمت کردند.

او ادامه داد: نیروهای پایگاه پس از اطمینان از صحت موضوع، طی یک عملیات پلیسی و مشترک با حضور نیروهای انتظامی و پلیس آگاهی، با استفاده از عنصر غافلگیرانه در حین معامله خرید و فروش اشیاء تاریخی، موفق به دستگیری ۵/پنج نفر با هویت معلوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان افزود: طی این عملیات دو مجسمه مومیایی کوتوله، یک مجسمه سنگی، ۴۷ قطعه سنگی و سفالی منقوش به خط میخی و یک کوزه سفالی منقوش به خط میخی از این سوداگران کشف و ضبط شد و اشیاء مکشوف به همراه متهمان ضمن تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.