کد خبر : 22918
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردین 1401 - 19:36

فرمانده یگان‌ حفاظت میراث‌ فرهنگی خوزستان خبر داد:

کشف چند قلم شیء تاریخی در رامهرمز

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان این‌که طی یک حفاری غیرمجاز در شهرستان رامهرمز چند شیء تاریخی کشف شد، گفت: در این خصوص دو نفر سوداگر نیز دستگیر شدند.

WhatsAppImage2022 04 16at12.12.11AM کشف چند قلم شیء تاریخی در رامهرمز  کشف چند قلم شیء تاریخی در رامهرمز

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی شنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: حسب گزارش پلیس اطلاعات و امنیت مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزلی واقع در بافت تاریخی رامهرمز، عوامل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت و نیروی انتظامی و نیز با هماهنگی دادستان آن شهرستان، با دریافت مجوز به محل اعزام شدند.

 

 

 

وی ادامه داد: پس از بررسی‌ها و بازرسی‌های لازم، تعدادی شیء تاریخی شامل سه ظرف سفالی دارای نقش، ساده و لعاب‌دار و یک ظرف سنگی مرمر کشف و ضبط شد که بنا بر نظر کارشناس اموال فرهنگی‌تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، همه اشیای مکشوف مربوط به دوره اسلامی هستند.

 

 

 

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان این‌که در این رابطه دو سوداگر نیز دستگیر شدند، افزود: از این سوداگران یک دستگاه فلزیاب بدون مجوز نیز کشف و ضبط شد.

 

 

 

وی گفت: هم‌استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، مراتب را به شماره تماس ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان‌حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.