کد خبر : 17838
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 16:47

مدیر توزیع برق اهواز:

کشف ۱۲۸ دستگاه استخراج رمز ارز در گاراژ متروکه اهواز

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

 خوزتاب؛ تعداد ۱۲۸ دستگاه استخراج رمز ارز در مناطق کمتر توسعه یافته اهواز کشف و ضبط شد.

IMG 20210501 164536 761 کشف ۱۲۸ دستگاه استخراج رمز ارز در گاراژ متروکه اهواز

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب/اخبار خوزستان؛ حسن کریمی روز شنبه ۱۱ اردیبهشت با اشاره به عملیات گسترده برای کشف دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در کلانشهر اهواز بیان کرد: در عملیاتی که با حضور و تلاش ماموران انتظامی و دستور مقام قضایی صورت گرفت ۱۲۸ دستگاه استخراج رمز ارز در مناطق عین ۲ اهواز امتداد سیل بند کوی سیاحی و کوی چبیشات در یک گاراژ متروکه کشف و جمع آوری شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: یکی از عواملی که امروزه با آن روبه رو هستیم گسترش رمز ارزها به عنوان یک وسیله پر مصرف و غیرمجاز در سطح جامعه است که باعث بروز افت ولتاژ برق و در نتیجه آسیب به تجهیزات می‌شوند که لازم است معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در زمینه کشف و ضبط آنها و همچنین آموزش همگانی نسبت به استفاده غیرمجاز از ماینرها و شناسایی عوامل با این شرکت همکاری لازم را داشته باشد.

 

کریمی در ادامه بیان داشت: تعداد ۷۸۴ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (بیت کوین) از ۲ ماه پایانی سال ۱۳۹۹ تاکنون در کلانشهر اهواز کشف و ضبط شده است.

 

وی تصریح کرد: دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

 

حسن کریمی خاطر نشان کرد:استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران و به ویژه مناطق گرمسیر بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.