کد خبر : 9107
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 - 11:44

کمک‌های دولتی و مردمی باید به‌صورت متوازن و عادلانه توزیع شود

کمک‌های دولتی و مردمی باید به‌صورت متوازن و عادلانه توزیع شود/تشکیل کارگروه مقابله با سیلاب در مرداد ماه سال جاری جلسه برآورد خسارت زلزله مسجدسلیمان امروز به ریاست کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران و با حضور مسئولان شهرستان مسجدسلیمان و مدیران استانی در سالن جلسات ستاد بحران خوزستان برگزار شد. کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل

کمک‌های دولتی و مردمی باید به‌صورت متوازن و عادلانه توزیع شود/تشکیل کارگروه مقابله با سیلاب در مرداد ماه سال جاری

IMG 20190730 123834 274 300x225 کمک‌های دولتی و مردمی باید به‌صورت متوازن و عادلانه توزیع شود

جلسه برآورد خسارت زلزله مسجدسلیمان امروز به ریاست کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران و با حضور مسئولان شهرستان مسجدسلیمان و مدیران استانی در سالن جلسات ستاد بحران خوزستان برگزار شد.

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت مدیریت بحران خوزستان در این جلسه با بیان این که خوزستان در سه سال اخیر در بحران مدیریت می شود گفت: از برخی افراد شنیده می‌شود که می‌گویند مدیریت بر بحران‌های خوزستان وجود ندارد. باید به این افراد گفت که اگر مدیریتی در بحران نبود پس سیل بی‌سابقه‌ای که خوزستان را فرا گرفت چگونه کنترل شد.

وی افزود: وظیفه ستاد بحران اعلام هشدار ، اخطار و نظارت  است اما در سیل اخیر ستاد بحران خوزستان فعالیت اجرایی نیز انجام داد که یک وظیفه انسانی بود.  وی بیان کرد: کارگروه مقابله با سیلاب در مرداد ماه برای پیشگیری از وقوع سیل زمستان پیش رو  برگزار و هشدارهای لازم به دستگاه های متولی داده شده است.

حاجی‌زاده درباره زلزله مسجدسلیمان عنوان کرد: نباید مسئله رسیدگی به آسیب‌های زلزله را با موضوع محرومیت منطقه به‌ اشتباه گرفت. چرا که این دو با یکدیگر متفاوت بوده و دستورالعمل‌های متفاوتی برای آن‌ها وجود دارد.  مدیرکل مدیریت مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: البته وظیفه دستگاه‌های دولتی است که به مسجدسلیمان به‌عنوان شهری که صدها سال به کشور خدمت کرده است خدمات‌رسانی کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های عمرانی و زیر ساختها  در مناطق محروم، بیان کرد: در این دولت و با حضور استاندار خوزستان طی چند سال اخیر جهش خوبی در بخش محرومیت‌زدایی با صرف هزاران میلیارد اعتبار آغاز شده اما به سبب محرومیت زیاد مناطق این مبالغ به چشم نمی‌آید.

حاجی‌زاده با انتقاد از طولانی شدن مدت ارزیابی خسارت زلزله مسجدسلیمان، تأکید کرد: نمی‌شود بدون برنامه‌ریزی و ارزیابی دقیق، منابع مالی و کمک‌ها را توزیع کرد. کمک‌های دولتی و مردمی باید به‌صورت متوازن و عادلانه توزیع شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران خوزستان افزود: فرماندار مسجدسلیمان باید برای کار میدانی که نیازمند درگیری و جدل است شخصی را مشخص کند تا با حضور در مناطق آسیب‌دیده از زلزله کار ارزیابی خسارت‌ها را سریع‌تر به پایان برساند  وی دستور داد تا کمیته ارزیابی و بازسازی زلزله مسجدسلیمان با حضور تعدادی از مدیران استانی در شهرستان مسجدسلیمان تشکیل‌ و حداکثر تا پایان هفته گزارش نهایی میزان خسارت به اماکن و زیرساخت‌ها ارائه شود.

مدیرکل  مدیریت بحران خوزستان از رایزنی با معاون عمرانی وزیر کشور برای اختصاص ماشین‌آلات به روستاهای محروم استان خبر داد و افزود: در رایزنی صورت گرفته با معاون عمرانی وزیر کشور توانستیم موافقت اختصاص ماشین‌آلات راه و شهرسازی به شهرداری‌های گلگیر، گوریه، دهدز و مسجدسلیمان را دریافت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.