کد خبر : 7168
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 5:51

تشریح کمک های بین المللی از ۱۱ کشور جهان به مناطق سیل زده خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۱۱ کشور در جریان سیل اخیر در خوزستان به مناطق سیل زده این استان کمک کردند.   به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، علی خدادادی افزود: این ۱۱ کشور کمک‌های خود را شامل وسایل مورد نیاز امداد و نجات، پوشاک و مواد غذایی و وسایل مورد نیاز زندگی، در ۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۱۱ کشور در جریان سیل اخیر در خوزستان به مناطق سیل زده این استان کمک کردند.

 

1027777 300x225 تشریح کمک های بین المللی از ۱۱ کشور جهان به مناطق سیل زده خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، علی خدادادی افزود: این ۱۱ کشور کمک‌های خود را شامل وسایل مورد نیاز امداد و نجات، پوشاک و مواد غذایی و وسایل مورد نیاز زندگی، در ۲ ماه گذشته به خوزستان ارسال کردند که بخش زیادی از این کمک‌ها در بین مردم مناطق سیل زده توزیع شده است.

وی گفت: از کشور ژاپن ۱۴۰ دستگاه چادر گنبدی و ۵۰ دستگاه چادر سبک و از کشور فرانسه و عمان پنج هزار و ۳۳۶ پتو و ۲۷۴ ست ظروف به مناطق سیل زده خوزستان ارسال شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: از کشور آذربایجان نیز ۲۴ دستگاه چادر گروهی، سه هزار عدد روبالشی، سه هزار عدد ملحفه، سه هزار عدد روتختی، سه هزار عدد کتری رویی کوچک، ۱۲ عدد کتری رویی بزرگ و ۲۰۰ عدد بالش ابری برای سیل زدگان خوزستان ارسال شد.

خدادادی بیان کرد: از کشور انگلستان ۳۰ دستگاه چادر، ۱۰۴ ست بهداشتی و از کشور کویت ۲ هزار و ۴۰ بسته غذایی و ۶ هزار کیلوگرم برنج، از کشور چین ۴۰۰ دستگاه چادر و از کشور اتریش ۴۰۰ کارتن ست بهداشتی برای سیل زدگان ارسال و به هلال احمر خوزستان تحویل داده شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه هند از دیگر کشورهایی بود که به خوزستان در سیلاب کمک رسانی کرد افزود: از این کشور یک هزار تخته پتو، ۵۰ دستگاه چادر، ۵۰۰ کیلوگرم نخود فرنگی، ۲۵ رول زیرانداز کفی، ۵۰۰ کیلوگرم سیب زمینی سرخ شده و ۵۲۰ کیلوگرم پیاز سرخ شده ارسال شد.

وی گفت کشور عمان نیز کمک‌هایی شامل ۵۰۰ قوطی روغن مایع، ۲ هزار بسته چای، یک هزار کیلوگرم شکر، یک هزار کیلوگرم عدس، پنج هزار کیلوگرم برنج، ۷۸۹ قوطی شیر خشک، پنج هزار کیلوگرم آرد و یک هزار و ۱۰ دستگاه چادر به هلال احمر خوزستان برای توزیع بین سیل زدگان تحویل دادند.

خدا دادی ادامه داد: کشور آلمان نیز ۲ جفت بوت نئوپرن، سه عدد ست تخصصی نجات، ۴۰ عدد ست لباس سیلاب تخصصی، ۱۰ جفت نیم بوت، ۲۰ جفت بوت سیلاب و ۴۰ عدد کلاه نجات و ۲۰ قایق موتوری و کشور ایتالیا ۸۰ دستگاه چادر تونلی گروهی، ۱۶۰ رول پوشش نایلونی، ۲ عدد تانکر آب پنج هزار لیتری، یکصد عدد لامپ ال ای دی سولار، یکصد عدد لامپ ال ای دی شارژ تلفنی، ۲۰۰ عدد گالن منبع آب و یک عدد کیت کمک‌های اولیه تروما به خوزستان ارسال کردند.

در فروردین امسال ۲۱ شهرستان خوزستان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شد که حدود ۲ ماه برخی شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های کرخه، دز و کارون به ویژه روستاها درگیر این سیلاب بودند.

دراین حادثه ۹۱ اردوگاه اسکان اضطراری برای سیل زدگان در خوزستان برپا شد که تا تاریخ ۱۰ خرداد جاری تمامی اردوگاه‌ها جمع آوری شد و تنها در سه منطقه مگرن ۳ در شوش، حمدان سلجه حمیدیه و تپه‌های ا… اکبر دشت آزادگان مردم سیل زده در کانکس و چادر زندگی می‌کنند.

در این حادثه از ۶ فروند بالگرد و ۴۴ فروند قایق برای امدادرسانی به سیل زدگان استفاده شد که به بیش از ۲۵۶ هزار نفر کمک رسانی انجام گرفت.

هم اکنون کار ساخت و ساز جاده‌ها و خانه‌های تخریب شده در مناطق سیل زده خوزستان آغاز شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.