کد خبر : 10289
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 شهریور 1398 - 7:58

کمک ۸۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه ساز به توسعه فضاهای آموزشی خوزستان

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان گفت: حدود ۸۰ میلیارد تومان از کمک خیران برای کمک به ساخت و توسعه فضاهای آموزشی خوزستان جذب شد. به گزارش خوزتاب، علی قربانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت و دومین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال خوزستان اظهار کرد: سیلی خوزستان

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان گفت: حدود ۸۰ میلیارد تومان از کمک خیران برای کمک به ساخت و توسعه فضاهای آموزشی خوزستان جذب شد.

IMG 20190829 WA0020 300x225 کمک ۸۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه ساز به توسعه فضاهای آموزشی خوزستان

به گزارش خوزتاب، علی قربانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت و دومین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال خوزستان اظهار کرد: سیلی خوزستان خسارت زیادی را به وجود آورد و مدارس نیز دچار آبگرفتگی شدند.
وی افزود: ۳۵ مدرسه نیاز به تخریب و ۷۸ مدرسه نیاز به تعمیر داشتند که با توجه به زمان کم با حمایت های استاندار و مسئولان کشوری و استانداری تمام این پروژه ها را شروع کردیم.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان تصریح کرد: پروژه های تعمیراتی تا قبل مهر ماه به بهره برداری می رسد و احداثی ها نیز غیر از ۶ تا ۷ مورد مابقی تا آذر تحویل داده می شوند.
قربانی یادآور شد: در خصوص سال تحصیلی ۹۷ و ۹۸ و به ویژه مهر ماه امسال فعالیت شاخصی که داشتیم برچیدن مدارس کانکسی است که با دستور استاندار بیش از ۳۵۰ کلاس درس کانکسی برچیده و به جای آن کلاس های ایمن را برای دانش آموزان فراهم می کنیم.
وی افزود: مورد بعدی در خصوص شاخص فعالیت و اوج آنها در مهر ماه است و امیدوارم حدود ۲۲۰ پروژه با ۸۷۰ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش استان بدهیم و دانش آموزان خوزستانی بتوانند از این کلاس های ایمن استفاده کنند.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان بیان کرد: یکی دیگر از شاخص های کار نوسازی جذب خیران بوده که با اعتماد دو طرفه کمک های مردمی به ما هر سال رشد فزاینده ای دارد.
قربانی عنوان کرد: امسال با توجه به بحران سیلاب شاهد کمک خیران سراسر کشور در همایش سراسری خیران مدرسه ساز در تهران برای خوزستان، لرستان و گلستان بودیم.
وی در ادامه خبر داد: حدود ۸۰ میلیارد تومان از کمک خیران را برای کمک به فضاهای آموزشی جذب و بعد از زلزله مسجدسلیمان نیز موضوع این شهر را به خیران منتقل و کلنگ زنی پنج مدرسه برای بازسازی کامل را در مسجدسلیمان انجام می دهیم.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان بیان کرد: در مسجدسلیمان ۱۳ مدرسه را تخریبی اعلام کردیم که برای مهر ماه سال آینده باید آماده و پنج مدرسه باید مقاوم سازی شوند و از مهر تا آذر امسال به بهره برداری می رسند.
قربانی گفت: از حدود ۲۰ مدرسه که نیازمند نوسازی بودند نوسازی ۱۵ مدرسه در حال انجام و مابقی مدارس تا مهر ماه انجام می شود.
وی افزود: یک اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در سال گذشته و یک اعتبار ۱۰ میلیاردی نیز در سال جاری توسط استاندار خوزستان برای نوسازی مدارس استان اختصاص داده شد.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان با اعلام این خبر که جایگاه خوزستان از نظر اعتباری اول و دوم است، گفت: برای سیل اولین کاری که انجام دادیم انعکاس موضوع آُسیب مدارس به سازمان نوسازی کشور بود و سازمان بلافاصله رقم ۱۵ میلیارد تومانی را برای بازسازی اختصاص و از خیران هم کمک گرفتیم.
قربانی ادامه داد: ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع ملی ابلاغ شد که به هر حال همه این اعتبار را جذب و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز از خیران به ما کمک شد که برای پروژه های مهر ماه از آن بهره مند می شویم.
وی در پایان گفت: از نظر تعداد پروژه ها نیز جایگاه اول تا سوم را داریم که وقوع سیل باعث تأخیر در شروع به کار پروژه ها شد اما با درایت استاندار این مشکل حل و همه دستگاه ها و مسئولان استانی کنار ما هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.