کد خبر : 20962
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 17:13

گذشت اولیای دم تبریزی، جوان ماهشهری را از چوبه‌دار نجات داد

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: جوان ماهشهری که ۱۳ سال در انتظار اجرای حکم قصاص خود بود، با عفو و بخشش اولیاء دم، از چوبه دار رهایی یافت.

968070290 گذشت اولیای دم تبریزی، جوان ماهشهری را از چوبه‌دار نجات داد

..

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ علیرضا باوی، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در این خصوص اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷ جوانی از شهرستان باسمنج استان آذربایجان شرقی(تبریز)، برای پیگیری امور تجاری شرکت خود و رفع مشکلات مالی به ماهشهر سفر می‌کند و پس از مدتی در آن شهرستان بر سر مسائل مالی با فردی اختلاف و درگیر می‌شود که متاسفانه در این نزاع به قتل می‌رسد.

 

وی گفت: قاتل پس از دستگیری روانه زندان گردید و پس از برگزاری جلسات رسیدگی به اتهام او، به بزه ارتکابی خود اعتراف و محکوم به قصاص شد.

 

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: مدتی پیش قاتل جهت اجرای حکم قصاص قرنطینه شد، و خانواده او جهت وساطت و حل و فصل موضوع از شورای حل اختلاف استان درخواست کمک کردند.

 

این مقام مسئول گفت: که با درخواست آنان موافقت و با ارجاع پرونده به شعبه‌ای از شورای حل اختلاف ویژه عشایر و ستاد صبر استان جهت صلح و سازش، بلافاصله اعضای این شعبه با همکاری خیلی خوب هئیت مکتب الزهرا(س) باسمنج و سفر به روستای قره یاغلو این شهرستان از توابع تبریز، با اولیای دم دیدار و پس از رایزن‌های فراوان، خانواده مقتول از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر نمودند.

به گفته باوی به‌زودی قاتل پس از طی مراحل قانونی و پرداخت مبلغ دیه، پس از ۱۳ سال از زندان آزاد می‌شود و با توجه به اینکه قصاص حق اولیای دم است، ولی این خانواده با بخشش و گذشت از حق مسلم خود، درس ایثار و خودگذشتگی به ما آموخت و کار خیرخواهانه و خداپسندانه آن بدون شک مورد توجه خدا قرار می‌گیرد و اجر و پاداش معنوی برای این خانواده عزیز در نظر خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.