کد خبر : 22281
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 - 15:56

گونه‌های حفاظت شده گیاهی و جانوری در خوزستان ممنوع است

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عرضه گونه‌های حیوانی و گیاهی حفاظت شده در ایام پایانی سال ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

571644721 گونه‌های حفاظت شده گیاهی و جانوری در خوزستان ممنوع است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، ️محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به رواج عرضه برخی گونه‌های حیوانی و گیاهی تحت حفاظت در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال متاسفانه شاهد هستیم که در کنار فروش ماهی قرمز، برخی‌ اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری نظیر سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و برخی گونه‌های مهاجم و غیربومی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف با​ افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات برخورد می شود.

اشرفی اضافه کرد: در این راستا گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها در سراسر استان در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درخواست کرد که از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌های در معرض خطر انقراض و یا مهاجم محسوب می‌شوند، خودداری کرده و به هیچ عنوان نسبت به رهاسازی این حیوانات در طبیعت اقدام نکنند.

وی تاکید کرد: ماهی قرمز نیز از گونه‌های مهاجم در طبیعت به شمار می رود که در صورت ورود به اکوسیستم‌ طبیعی توان اشغال زیستگاه دیگر گونه‌ها و جایگزین شدن با گونه‌های بومی را دارد و نباید پس از ایام نوروز این گونه را در طبیعت رها سازی کرد.

اشرفی همچنین درباره گشت‌های نوروزی محیط بانان گفت: برنامه‌ریزی‌ لازم انجام شده است تا محیط بانان به صورت شبانه‌روزی در طول ایام نوروز در مناطق استان حضور یابند و​ در راستای حفاظت از طبیعت اقدام لازم را انجام دهند.

وی بر حفظ امنیت و آرامش حیات وحش در بازدید از مناطق طبیعی تاکید و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی، اعم از شکار و صید غیرمجاز و یا تخریب طبیعت، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست خوزستان در سطح استان یا شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع و یا به ماموران انتظامی اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.