کد خبر : 18973
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 1:21

۱۰۰۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند استان خوزستان توزیع می‌شود

اخبار اهواز و شهرهای استان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب KHUZTAN بخوانید

فرمانده سپاه خوزستان گفت: بسیج دانش‌آموزی با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس، توزیع بسته‌های لوازم التحریر ایرانی را در میان محصلین مناطق کم‌برخوردار آغاز کرده است که محوریت این طرح، استان خوزستان با توزیع ۱۰ هزار بسته است

 

IMG 20210916 011508 968 ۱۰۰۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند استان خوزستان توزیع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سردار سرتیپ حسن شاهوارپور، در جاشیه مراسم آغاز طرح توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر ایرانی اسلامی در میان دانش‌آموزان استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در هیچ جایی شایسته نیست دانش‌آموزی به علت نداشتن لوازم تحصیلی، از تحصیل عقب بماند و یا ترک تحصیل کند.

 

وی افزود: با فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس، توجه به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار به طور ویژه در محور برنامه‌های سپاه است که در این زمینه سازمان بسیج دانش‌آموزی در طرحی، اقدام به تهیه لوازم التحریر ایرانی اسلامی شامل کیف، کتاب، دفتر و دیگر لوازم ضروری آموزشی جهت توزیع میان دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار کرده است.

 

فرمانده سپاه خوزستان تصریح کرد: محوریت اصلی این طرح استان خوزستان و دانش‌آموزان کم‌برخوردار این استان است که امروز در طرحی با تهیه حدود ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر ایرانی اسلامی، توسط خیرین، نیکوکاران و اعضای بسیج دانش‌آموزی این طرح آغاز شده است و توزیع این بسته‌ها کلید خورده است.

 

سردار شاهوارپور با تاکید بر این موضوع که بضاعت مالی ضعیف دلیلی بر ترک تحصیل و عقب افتادن از تحصیل نیست، بیان داشت: به هیچ وجه شایسته نیست دانش‌آموزی به‌دلیل بضاعت مالی ضعیف از تحصیل باز بماند و سپاه خود را در این موضوع مسئول می‌داند که با شناسایی این دانش‌آموزان با حفظ حرمت و کرامت آنان، درجهت بازگشت به تحصیل آنان کمک کند.

 

وی ادامه داد: تاکید بر توزیع این بسته‌های کمک آموزشی و لوازم التحریر ایرانی اسلامی تا پیش از بازگشایی مدارس است که تاریخ آن را می‌توان همزمان با هفته دفاع مقدس و تا ۷ مهر بدانیم اما در طول سال خیرین و بسیج دانش‌آموزی همچون سال‌های گذشته شناسایی و کمک به تهیه لوازم التحریر دانش آموزان بی‌بضاعت را پیگیر هستند.
همچنین در این مراسم مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با اشاره به حمایت از تولید داخل در تهیه این بسته‌های لوازم التحریر اظهار داشت: تاکید اصلی در اجرای این طرح، تهیه لوازم التحریر ایرانی و سپس با المان‌ها و مظاهر ارزشی است که شامل تصاویر شهدا و با مفاهیم اسلامی است.

 

تعزیزات خوزستان در ۶ ماه گذشته به بیش از ۹ هزار پرونده رسیدگی کرده است.

 

وی افزود: هدف اولیه در این جلوگیری از عقب افتادن دانش آموزان بی بضاعت از تحصیل است که درکنار تحصیل با مشاهیر انقلابی و اسلامی آشنا شوند و در کنار آن از تولید داخل و کارگر ایرانی نیز حمایت شود.

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در ادامه تصریح کرد: طرح کلی این سازمان برای فصل بازگشایی مدارس تهیه و توزیع ۳۵۰ هزار بسته لوازم التحریر است که از امروز در استان خوزستان با توزیع ۱۰ هزار بسته افتتاح شده است و به امید خدا به مراتب در کل کشور ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.