کد خبر : 21294
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1400 - 8:57

۲۰ هزار تن خرما در سرخانه های خوزستان تل انبار شده است

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارخوزستان گفت: تعاون روستایی موظف است هر چه زودتر مشکل ۲۰ هزار تن خرمای تل انبار شده در سردخانه های این اداره کل را در اسرع وقت برطرف نماید.

4443889 ۲۰ هزار تن خرما در سرخانه های خوزستان تل انبار شده است

خوزتاب khuztab؛

آقا رضا فتوحی چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: این سردخانه ها باید در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان برای نگهداری مرغ منجمد قرار گیرد.

فتوحی با بیان این‌که طبق تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچگونه کمبود کالایی در روزهای پایانی سال نخواهیم بود، گفت: ضروری است برنامه ریزی لازم جهت تامین مرغ کشتار روز، جوجه  یک روزه با نرخ مصوب و خرید مرغ مازاد کشتارگاه‌های استان در روزهای پایانی سال انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: شرکت توسعه نیشکر باید نسبت به عرضه و فروش شکر به واحدهای تولیدی و صنفی بدون درخواست حواله از دستگاه‌های مرتبط و بر اساس مجوزهای واحدهای تولیدی و صنفی اقدام نماید و در صورت عدم عرضه، به عنوان احتکار نسبت به تشکیل پرونده اقدام خواهد شد.

فتوحی متذکر شد: شرکت توسعه نیشکر حق هیچگونه بازرسی از واحدهای صنفی بنکداران و واحدهای تولیدی را نداشته و نظارت ها توسط دستگاه های متولی انجام می پذیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی موظف است در خصوص تامین کالاهای اساسی به ویژه شکر و روغن جلساتی با کارخانه های مرتبط برگزار کند و مسائل و مشکلات مربوط به عرضه و فروش این واحدها را برطرف کند.

کل تولید خرمای استعمران خوزستان حدود ۱۴۶ هزار تن بود که از این میزان ۸۵ هزار تن صادر و ۲۶ هزار تن نیز در بخش فرآوری صنعتی داخل استان جذب خواهد شد.

مساحت کل نخیلات بارور و غیربارور خوزستان ۴۲ هزار و ۵۰۰هکتار است که امسال از این میزان در مجموع ۲۳۵ هزار تن انواع خارک، رطب و خرما برداشت شد که نسبت به سال زراعی گذشته پنج هزار تن افزایش داشت./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.