کد خبر : 20638
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 - 23:15

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

۴۶مدرسه عشایری در خوزستان در دست احداث هستند

خبرهای مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری khuztab بخوانید

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان: ۴۶باب مدرسه عشایری در نقاط مختلف استان کلنگ زنی شده اند و عملیات احداث آن‌ها در حال انجام است

7414116 946 ۴۶مدرسه عشایری در خوزستان در دست احداث هستند

به گزارش خوزتاب به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، رضا فرامرزی افزود: به لطف الهی و به همت خیرین، مجموعه نوسازی و حمایت نمایندگان و سایر مسئولان، از یکسال گذشته تاکنون شاهد تحول خوبی در مدرسه سازی در مناطق عشایری استان هستیم.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون جمعا ۱۴مدرسه افتتاح و به بهره برداری رسیده اند، افزود: در این مدت بیش از ۴۰ کانکس نیز جایگزین فضا‌های نامناسب و خطرآفرین شدند.

 

فرامرزی به وجود بیش از ۱۴۰مدرسه چادری و بیش از ۱۵۰مدرسه کانکسی در مناطق عشایری فاقد جاده ارتباطی هستند اشاره کرد و بیان داشت: در این مناطق بیش از ۴۰مدرسه وجود دارد که وضعیت نامناسبی دارند و انتقال کانکس و یا هر نوع تجهیزات به آن مناطق تنها با بالگرد میسر است.

 

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در خصوص حضور دانش آموزان در مدارس عشایری اظهار کرد: با توجه به محرومیت بیشتر مناطق عشایری از امکانات آموزشی مجازی و فقر خانواده ها، همکاران ما فداکارانه با حضور در کلاس‌های درس، مانع از محرومیت دانش آموزان از تحصیل شدند و در ۲سال گذشته عمده مدارس ما حضوری بودند.

 

به گفته این مقام مسئول؛ از ابتدای سال تحصیلی جدید نیز ۱۰۰درصد مدارس عشایری به صورت حضوری فعالیت دارند و خوشبختانه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مشکل خاصی از لحاظ شیوع بیماری کرونا در مدارس رخ نداده است.

 

فرامرزی ادامه داد: آموزش حضوری برای دانش آموزان عشایری یک فرصت و امتیاز بوده و کمترین آسیب درسی و تربیتی آن‌ها وارد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.