​​۲۴آبان روز کتاب

​​به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی منصور کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان در پیامی ۲۴ آبان روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی را به مردم خوزستان تبریک  و از مردم خوزستان  را برای عضویت رایگان در کلیه کتابخانه

​​به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی منصور کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان در پیامی ۲۴ آبان روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی را به مردم خوزستان تبریک  و از مردم خوزستان  را برای عضویت رایگان در کلیه کتابخانه های عمومی در این روز دعوت کرد.
2016111495918429nxkA 300x225 ​​24آبان روز کتاب
 در این پیام آماده است: جامعه، مجموع «فرد»هاست و جامعه ای می تواند خود را سعادتمند بداند که فرد فرد آن خود را سعید ببینند. اجتماع انسان های توانمند است که جامعه ای توانا می سازد و این توانایی، کسب هنر بهزیستی و قرارگیری در مسیر رشد مدام و بروز تمام قد استعدادهای درونی انسانی و ساخت روابط اخلاقی بین انسانی است.
آنچه که برای این توانمند سازی درونی و فردی، ضروری است، قرارگیری قفسه سینه حیات باطنی انسان در میان قفسه های کتاب و تنفس فکر او در میان کلمات است. کتاب به عنوان دستاورد شگرف هر انسان از آموخته های خود، می تواند به طول عمر هر انسان، عرض و عمقی فزون تر ببخشد و بر کوله بار تجارب او، یافته های انسان های دیگر را نیز بنهد بدون آن که هزینه های سنگین آنها را پرداخته باشد. انسان با هر کتاب می تواند یک عمر به خویش بیفزاید و این گونه است که «فرد» هایی در جامعه رشد می کنند که هر کدامشان، برآیند عمر چندین انسان اند؛ با تجربه و خلاقیت بیشتر و درصد خطای پایین تر.
کتابخانه های عمومی، مأمن رشد همین فردیت اند و کانون تجمیع فهم ها و دستاوردهای فکری بشر؛ مرکز انعکاس یافته های متنوع حیات فکری انسان اند تا جویندگان افق های وسیع انسانیت، بخوانند و بیندیشند و آزموده شده ها را تکرار نکنند و راه های کج رفته را نروند و فلک را سقف بشکافند و طرحی نو دراندازند و دست هایشان برای داد و دهش، گشوده و گامشان برای گره گشایی، برداشته و زبانشان به عدل، گویا و رفتارشان به اخلاق حسنه، رنگین شود.
کتابخانه های عمومی، کانون تجمیع عصاره های فضایل بشری است و چه فضلی گران قدر تر از تفکر؟ و چه تشنگی ارزشمند تر از عطش فهم؟
جویندگان طلای اندیشه های گوناگون، مشتاقانه به کتابخانه ها می آیند تا در تعامل انسانی با کتابدار، به عنوان مشاوری امین، از بین دریای مواج افکار نشسته در کتاب ها، مروارید مورد نیاز خود را صید کنند. این گونه است که کتابدار در این رابطه، نه فقط نقش واسطه که همچون همراهی فهیم، انسان اهل کتاب را تا منزل مقصود خود، همراهی می کند تا در سلوک فکری خود، با سلامت و امنیت به آنچه می خواهد برسد.
تلاش ما در مجموعه کتابخانه های عمومی، کوشش برای حمایت و کمک به فرد فرد کسانی است که برای فردیت خویش حرمتی والا قائلند تا آن درون پرداخته شده را برای ساخت بیرون خود یعنی جامعه به کار گیرند. ما نه فقط واسطه که همراه روندگان و همسفر مهاجرانیم. ما نه فقط نشان دهنده که رساننده هم هستیم؛ و تمام آنچه گفتیم به کتاب ختم می شود، نه به عنوان کالا که به نام فکری مکتوب.
در این راه کمبودها و مشکلات، کم نیست اما همت ما در مجموعه کتابخانه های عمومی بر رفع آنهاست تا با توسعه کمی و کیفی کتابخانه ها و تقویت منابع و گسترش خدمات، راه تأمین خوراک روحی دغدغه مندان فکور، هموارتر از پیش شود.
بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «آینده ی روشن با خانواده ی کتابخوان»، آغازی است بر فصلی نو در ایجاد بسترهای لازم برای تحول زیربنایی فرهنگ سازی در ایران.
امید ما بر این است که برآیند تمام آنچه شده و می شود، روی فکر انسانِ امروزِ ایران را به سوی خطوط کتاب ها برگرداند و کتابخانه ها را مأمن آرامش روح و آرایش جان نماید.مجتبی سعادتی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.