کد خبر : 18960
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهریور 1400 - 22:13

استاندار خوزستان: سیاست دولت استفاده از مدیران بومی در استان است

اخبار اهواز و شهرهای استان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب KHUZTAB بخوانید

استاندار خوزستان گفت: سیاست دولت سیزدهم استفاده از مدیران بومی و مستقر بودن آنها در خوزستان است

 

IMG 20210911 000548 906 استاندار خوزستان: سیاست دولت استفاده از مدیران بومی در استان است

 

 به گزارش خوزتاب؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ، صادق خلیلیان در نشست با جمعی از نمایندگان شرکت‌های تابعه بنیاد مستضعفان در سرسرای استانداری بیان کرد: اجرای این سیاست به این دلیل است که مردم احساس کنند فاصله‌ای میان آنها و مدیران نیست؛ اعتماد مردمی یک سرمایه است و باید آن را ارتقا داد.

 

وی گفت: از اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای کمک به توسعه و عمران خوزستان تشکر دارم و امید است این تلاش باعث آبادانی استان شود.

 

وی ادامه داد: گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که ایران بر اساس شاخص توسعه از یک کشور ضعیف در حال توسعه در پیش ازپیروزی انقلاب اسلامی، به کشوری با توسعه سطح بالا رسیده و البته یک مرحله دیگر دارد که توسعه خیلی بالا است که هنوز ما به آن مرحله نرسیده‌ایم و معمولا ۲۰ تا ۳۰ کشور دنیا در آن سطح قرار دارند.
خلیلیان بیان کرد: وضعیت اقتصادی کشور تا سال ۹۰ در بهترین شرایط تاریخ ایران نوین در ۱۰۰ سال اخیر قرار داشت و طرح هدفمندی یارانه‌ها هم برای کاهش فاصله طبقاتی و حمایت از محرومان بسیار موثر بود.

 

وی ادامه داد: همچنین در صنایع و فناوری همچون انرژی هسته‌ای به پیشرفت‌های مهمی همچون غنی‌سازی ۲۰ درصد رسیده بودیم و اینجا بود که استکبار به دلیل واهمه رسیدن ایران به نقطه غیرقابل برگشت و غیرقابل مهار، تحریم‌های ظالمانه و گسترده‌ای را علیه ما اعمال کرد و آثار آن از سال ۹۱ شروع شد.

 

وی بیان کرد: آثار منفی تحریم‌ها با چاشنی بی تدبیری در هشت سال گذشته شرایط کشور را سخت تر کرد و نارضایتی اجتماعی را در پی داشت؛ اقتصاد ایران از سال ۹۲ تا ۹۹ یک سیر سراشیبی را طی کرد.

 

استاندار خوزستان افزود: وظیفه سنگینی بر عهده ما گذاشته شده و با توجه به انتخابات اخیر هم اکنون مردم به این دولت خیلی امیدوار هستند بتوانیم نواقص و عقب ماندگی‌، ضعف‌ها و مشکلات اقتصادی و فرهنگی هشت گذشته را ساماندهی کنیم.

 

خلیلیان با اینکه اینکه خوزستان نقش بسیار مهمی در اقتصاد ملی دارد و رتبه دوم در تولید ناخالص داخلی را دارد گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد تامین منابع بودجه عمومی دولت، از خوزستان تامین می‌شود.

 

استاندار خوزستان افزود: با وجود این توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده، وضعیت خوزستان متناسب جایگاه فعلی آن نیست و این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

 

وی ایجاد اشتغال را از مهم ترین برنامه‌های دولت در خوزستان بیان کرد و گفت:برخی ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی که در خوزستان راکد شده‌اند باید فعال شوند و برای محرومیت زدایی و کاهش فقر و حل مشکل حاشیه‌نشینی در استان به صورت ویژه برنامه‌ریزی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.