سامانه سهام عدالت به نشانيwww.samanese.ir راه اندازي شد

به گزارش روابط عمومي سازمان خصوصي سازي؛ سامانه سهام عدالت به نشاني www.samanese.ir از فردا سه شنبه مورخ ۱۷/۱۲/۱۳۹۵۵ براي مشمولين محترم و دريافت صورتحساب مربوطه راه اندازي خواهد شد. بر اساس اين گزارش: به منظور كسب اطلاع توسط عموم مردم عزيز كشور از مشمول بودن يا نبودن خود در طرح سهام عدالت و دريافت

به گزارش روابط عمومي سازمان خصوصي سازي؛ سامانه سهام عدالت به نشاني www.samanese.ir از فردا سه شنبه مورخ ۱۷/۱۲/۱۳۹۵۵ براي مشمولين محترم و دريافت صورتحساب مربوطه راه اندازي خواهد شد.

se 06 سامانه سهام عدالت به نشانيwww.samanese.ir راه اندازي شد

بر اساس اين گزارش:

به منظور كسب اطلاع توسط عموم مردم عزيز كشور از مشمول بودن يا نبودن خود در طرح سهام عدالت و دريافت صورت وضعيت سهام عدالت توسط مشمولين طرح، سامانه اطلاع رساني سهام عدالت به نشاني فوق راه اندازي شده است. اين سامانه تنها پايگاه رسمي اطلاع رساني سهام عدالت در كشور مي باشد و خدمات آن نظير ارايه صورت وضعيت و صدور قبض پرداخت براي مشمولين برقرار شده و تا پايان شهريور ماه سال ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت. همچنين اطلاعيه ها، اخبار و پاسخ سوالات متداول در مورد سهام عدالت از طريق اين نشاني قابل دريافت است.

سامانه سهام عدالت با بانك اسامي و اطلاعات مشمولان سهام عدالت مرتبط بوده و خدمات آن به شرح ذيل است:

” اعلام مشمول بودن يا نبودن هر فرد در طرح سهام عدالت”.

” اعلام وضعيت متوفي بودن مشمول “.

” صدور صورت وضعيت تسويه اقساط مشمول “.

” صدور قبض پرداخت مانده ارزش تسويه نشده سهام عدالت”.

استفاده از سامانه سهام عدالت مشروط به ورود شماره ملي(كدملي) و برخي مشخصات هويت شخصي در سامانه است و ضرورت دارد اين اطلاعات توسط شخص مشمول يا ولي، قيم و يا وكيل قانوني وي با دقت وارد سامانه شود. همچنين، درج شماره تلفن همراه معتبر در سامانه جهت برقراري تماس يا اطلاع رساني احتمالي توسط سازمان خصوصي سازي الزامي است.

كليه مشمولين كه در دوره ده ساله اجراي طرح سهام عدالت از ابتداي سال۱۳۸۵ تا پايان سال۱۳۹۴ ثبت نام شده قطعي در تعاوني هاي سهام عدالت شهرستان ها بوده اند، مي توانند با مراجعه به اين سامانه، ضمن كسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعيت تسويه اقساط خود را مشاهده يا از آن نسخه چاپي تهيه كنند.

افرادي كه طي سال هاي ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ در طرح سهام عدالت ثبت نام اوليه نموده اند، ليكن فرآيند ثبت نام خود را پس از دريافت دعوت نامه، تكميل فرم اطلاعات و مراجعه به شركت هاي تعاوني سهام عدالت شهرستان ها در سال هاي مزبور ، تكميل نكرده و ثبت نام نهايي نشده اند، مشمول سهام عدالت محسوب نمي شوند.

مشخصات هويتي كليه مشمولين سهام عدالت تا دي ماه سال ۱۳۹۵ از طريق پايگاه سازمان ثبت احوال كشور اخذ و به روز رساني شده است و آخرين مشخصات هويتي مزبور ملاك عمل در اعلام وضعيت مشمولين و ارايه صورت وضعيت تسويه اقساط مي باشد.

در خصوص مشمولين سهام عدالت كه طبق اطلاعات اخذ شده تا دي ماه ۱۳۹۵ از سازمان ثبت احوال كشور، جزو فوت شدگان تعيين شده اند، متعاقبا از طريق سامانه سهام عدالت به همين نشاني اطلاع رساني خواهد شد.

مشمولين سهام عدالت مي توانند تا پايان شهريور ماه ۱۳۹۶ ، پس از مشاهده صورت وضعيت تسويه اقساط خود، در خصوص باقي مانده ارزش سهام تخصيصي كه به طور كامل از طريق سود شركت هاي سرمايه پذير تسويه نشده است، به مبلغي دلخواه كه بابت آن تمايل به پرداخت داشته و اين مبلغ را در سامانه تعيين مي كنند(حداقل مبلغ انتخابي ۰۰۰ر۱۰۰ ريال و حداكثر معادل مبلغي كه در رديف ۶صورت حساب مشمول تحت عنوان باقيمانده ارزش اوليه سهام تخصيصي درج شده است) ، يك قبض پرداخت داراي شناسه واريز و معادل مبلغ انتخاب شده خود از سامانه دريافت نمايند. لازم به ذكر است، مشمولاني كه در صورت حساب خود از تخفيف برخوردارند، فاقد قبض پرداخت هستند و اكيدا  نيز نبايد هيچ وجهي به هر حساب ديگري واريز نمايند.

با توجه به شروع ارايه خدمات سامانه سهام عدالت از هفدهم اسفند ماه جاري و به منظور ايجاد شرايط مطلوب جهت استفاده از سامانه در روزهاي ابتدايي فعاليت آن، رقم سمت راست شماره ملي(كد ملي) به عنوان عدد مجاز جهت مراجعه به سامانه طي دوره ده روزه اول فعاليت آن تعيين شده است. بر اين اساس، جدول زمانبندي مراجعه به سامانه سهام عدالت طي ده روز اول فعاليت آن مطابق زير است:

جدول زمانبندي مجاز براي مراجعه به سامانه سهام عدالت در ده روز شروع فعاليت سامانه

رقم سمت راست كد ملي مشمول تاريخ مراجعه به سامانه سهام عدالت
۷ ۱۲/۱۷/ ۱۳۹۵
۸ ۱۲/۱۸/ ۱۳۹۵
۹ ۱۲/۱۲/ ۱۳۹۵
۰ ۱۲/۲۰/ ۱۳۹۵
۱ ۱۲/۲۱/ ۱۳۹۵
۲ ۱۲/۲۲/ ۱۳۹۵
۳ ۱۲/۲۳/ ۱۳۹۵
۴ ۱۲/۲۴/ ۱۳۹۵
۵ ۱۲/۲۵/ ۱۳۹۵
۶ ۱۲/۲۶/ ۱۳۹۵

 

پس از برنامه ده روزه اول فعاليت سامانه،تا پايان شهريورماه ۱۳۹۶ كليه مراجعه كنندگان بدون محدوديت در عدد سمت راست كد ملي خود اجازه ورود به سامانه را دارند.

پرداخت هاي مشمولين سهام عدالت در اين مرحله فقط از طريق شعب بانك ملي ايران و يا از منوي پرداخت قبوض دستگاه هاي خودپرداز اين بانك صورت مي گيرد و مشمولين مي توانند مبلغ مورد نظر خود را با استفاده از شناسه پرداخت و معادل مبلغ درج شده در قبض پرداخت كه از سامانه سهام عدالت دريافت مي نمايند و با در اختيار داشتن اين مبلغ، پرداخت كنند. پرداخت هرگونه وجهي درخصوص سهام عدالت به جز از طريق بانك ملي ايران و خارج از دو حالت فوق غيرقانوني است.

به مشمولين محترم سهام عدالت و ساير مردم عزيز كشور اكيدا توصيه مي شود در فرآيند اجراي طرح ساماندهي سهام عدالت از پرداخت هرگونه وجه به افراد ناشناس اعم از مراجعان حضوري به درب منازل يا از طريق واريز پول به حساب سايت هاي اينترنتي و شبكه هاي اجتماعي و نظير آن به طور جدي اجتناب كنند . همچنين اعلام مي شود هر گونه معامله و خريد و فروش سهام عدالت و يا اقدامات مشابه كاملا غيرقانوني بوده و بلااثر مي باشد.

ورود به سامانه سهام عدالت و كار با سامانه توسط مشمولين محترم مستلزم كسب راهنمايي اوليه مي باشد. به همين منظور و جهت تسهيل موضوع و راهنمايي مشمولين، راهنماي سامانه سهام عدالت شامل توصيه هاي كلي و گام هاي ده گانه  نحوه كار با سامانه در صفحه اول سامانه قرار داده شده است. از مشمولين سهام عدالت درخواست مي شود قبل از شروع كار ، راهنماي آن را با دقت مطالعه و طبق مفاد آن اقدام كنند تا استفاده از خدمات سامانه براي آنان سريع و نتيجه بخش شود.

مشمولين سهام عدالت مي توانند براي اطلاعات بيشتر و دريافت پاسخ سوالات متداول در مورد طرح ساماندهي سهام عدالت، با سامانه تلفن گوياي سهام عدالت به شماره ۸۳۳۳۸ كه به همين منظور در سازمان خصوصي سازي مستقر است، تماس برقرار نمايند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.