کد خبر : 17793
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 13:13

یک منبع رسمی در گفتگو با خوزتاب خبر داد؛

بدهی نجومی یک صندوقدار وام خانگی در خوزستان/ کسری ۳هزار میلیاردی زهره حسینی/ آیناز قلندری فعلا متواری است

اخبار مهم خوزستان را در پايگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

آخرین وضعیت دو خانم صندوقدار معروف و غیرمجاز وام خانگی در شهرستان رامهرمز استان خوزستان

1023260571 بدهی نجومی یک صندوقدار وام خانگی در خوزستان/ کسری ۳هزار میلیاردی زهره حسینی/ آیناز قلندری فعلا متواری است

یک منبع مطلع و رسمی در گفتگو با خبرنگار خوزتاب از رامهرمز در خصوص آخرین وضعیت دو صندوقدار معروف و غیرمجاز وام خانگی در شهرستان رامهرمز اظهار کرد: حساب بانکی خانم زهره حسینی فقط ۲۰ میلیارد تومان موجودی دارد و بنا بر اعلام کمیته رسیدگی به مطالبات مردمی، حساب این صندوقدار غیرمجاز برای پرداخت طلب مردم نزدیک به ۲۹۵ میلیارد تومان کسری دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، این منبع آگاه گفت: خانم حسینی اموالی را از طریق صندوق غیرمجاز وام خانگی خریداری نمود که باید آنها را به دادگستری اعلام کند تا بتوانیم بدهی مردم را پس از بررسی های لازم پرداخت کنیم.

وی در ادامه افزود: افرادی که از این صندوقدار وام گرفته بودند نسبت به واریز اقساط در حساب ثالث خودداری کرده و اقساط خود را به حساب‌های مسدود خانم حسینی واریز نمایند.

او گفت: زهره حسینی حاضر به همکاری نیست و مدعی است که هیچگونه مال و اموالی از خود ندارد

این منبع رسمی از تحت تعقیب بودن آیناز قلندری دیگر صندوقدار غیرمجاز وام خانگی خبر داد و عنوان کرد: اشخاصی هم که تحت عنوان لیدر در صندوق خانم قلندری مشارکت داشته اند شریک جرم محسوب می شوند و در صورت داشتن شاکی، حکم جلب آنها صادر و دستگیر خواهند شد.

 

زهره حسینی، بزرگترین صندوقدار غیرمجاز وام خانگی در شهرستان رامهرمز دی‌ماه ۱۳۹۹ به علت کسری بالا و شکایت‌های مردمی بازداشت شد.

.

گفتنی است در سال ۹۹ نزدیک به ۵۰ صندوقدار غیرمجاز وام خانگی در شهرهای رامهرمز و باغملک شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند. بیش از یکصد هزار نفر نیز به این صندوقداران پول داده اند و اکنون درگیر یکی از بزرگترین پرونده های قضایی خوزستان هستند.

اکنون با گذشت یک سال از توقف فعالیت صندوق‌های غیرقانونی خانگی در شهرستان‌های استان خوزستان، همچنان سرنوشت دارایی‌های سپرده‌گذاران نامشخص است و تاکنون چند صندوقدار به دلیل شکایت‌های متعدد مردمی و بدهی‌های میلیاردی، ضمن توقیف اموال روانه زندان شده‌اند.

 

.

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب_اخبار خوزستان؛ صندوق‌های وام خانگی از سال ۱۳۹۲ به صورت محدود و با کمتر از ۱۰۰ نفر عضو در خانواده‌ها و آشنایان و اعطای وام به مبلغ ۲ تا ۵ میلیون تومان پس از انجام قرعه کشی رایج شد. اما از سال ۱۳۹۸ روند سپرده گذاری و اعطای وام در این صندوق‌ها تغییر کرد و تقریبا به صورت هرمی عمل کردند، به این روش که تعدادی از متقاضیان وام مبلغی پول به عنوان پیش پرداخت اقساط وام به صاحبان صندوق‌های خانگی می‌سپردند و به تعداد محدودی پس از چند ماه وام با مبلغی بالا پرداخت می‌شد.

روش کار این صندوق‌ها که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که هیچکدام از صندوق داران آورده‌ای نقدی از خود نداشتند و همه به صورت هرمی کار خود را آغاز کردند، همچنین با تبلیغ نسبت به اینکه برای بازپرداخت وام نیازی به پرداخت سود نیست و دریافت آن به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان امکانپذیر است، مردم را ترغیب به سپرده گذاری می‌کردند، از سویی دیگر نیز سختگیری بانک‌ها در ارائه وام به مردم یکی از علل گرایش برخی افراد به دریافت وام از این صندوق‌ها بود.

براساس شواهد موجود، صندوق‌های وام خانگی از اواخر سال ۹۷ تا ابتدای سال ۹۹ به اوج خود رسید و هم اکنون ۸۴ صندوق در شهرستان رامهرمز فعالیت می‌کنند، این در حالی است که بسیاری از صاحبان صندوق‌ها بانوانی هستند که علیرغم مواجهه با مشکل مالی و نداشتن پشتوانه مالی، به تشکیل صندوق وام خانگی اقدام کرده بودند و اکنون منجر به

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.