کد خبر : 18565
تاریخ انتشار : جمعه 12 شهریور 1400 - 18:39

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛

محدودیتی برای جذب پرستار در خوزستان نداریم

خبرهای مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی *خوزتاب* بخوانید

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه برای جذب پرستار آمادگی داریم، گفت: ما در جذب پرستار هیچ محدودیتی نداریم و هر پرستار خوزستانی که دارای مدرک کارشناسی پرستاری است می‌تواند به نزدیک ترین بیمارستان مراجعه کند.

 

IMG 20210903 181714 725 محدودیتی برای جذب پرستار در خوزستان نداریم

 

    به گزارش خوزتاب فرهاد ابول نژادیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:  نسبت پرستار به تخت در خوزستان ۰.۶ و نسبت کادر پرستاری به تخت در استان ۰.۸ بوده که پایین تر از استاندارد کشوری است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: نسبت پرستار به تخت در سطح کشور یک و نسبت مجموع کادر پرستاری به تخت ۱.۲ است لذا با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: اولویت اول ما ادامه واکسیناسیون، اجرای طرح شهید سلیمانی و پیشگیری از بیماری است که باید به خوبی انجام شود تا دچار کمبود تخت نشویم.

ابول نژادیان گفت: متاسفانه ورودی واکسن در کشور کم است و سهمیه ای که به استان تعلق می‌گیرد تابع میزان ورودی واکسن است البته امروز قرار است حدود پنج میلیون دز واکسن وارد کشور شود که امیدواریم سهمیه خوبی به استان بدهند.

وی با اشاره به اینکه در تزریق واکسن هیچ مشکلی نداریم، افزود: اکنون روزانه ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر را در استان واکسینه می‌کنیم ولی اگر واکسن بیشتری به ما بدهند، می‌توانیم تا ۱۰۰ هزار دز را در یک روز تزریق کنیم.

ابول نژادیان ادامه داد: به محض اینکه واکسن در اختیارمان قرار گیرد اطلاع رسانی عمومی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه حدود ۱۸ درصد تست‌های رپید و ۴۵ درصد تست های پی سی آر مثبت هستند، گفت: روزانه حدود ۲۰ هزار تست کرونا در استان انجام می‌شود که از این تعداد پنج تا ۶ هزار تست پی سی آر و مابقی تست رپید هستند.

وی با بیان اینکه پیک اخیر کرونا در استان بسیار بلند است، افزود: ۶۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تحت پوشش این دانشگاه در اختیار بیماران کرونایی است.

ابول نژادیان گفت: ما اکنون با کمبود تخت ویژه و عادی مواجه هستیم و به اجبار برخی بیماران را در راهروی بیمارستان‌ها نگهداری می‌کنیم.

وی افزود: با راه اندازی بیمارستان آیت اله طالقانی اهواز، در مدت یک هفته ۱۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های دانشگاه اضافه شد که جا دارد از همکاری نیروی زمینی سپاه، هلال احمر و استانداری و حمایت وزارت بهداشت در تجهیز وسایل پزشکی تشکر کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بیان کرد: نیروی پزشکی مستقر در بیمارستان آیت اله طالقانی توسط دانشگاه و کادر پرستاری نیز از طرف سپاه تامین می شود و امیدواریم این همکاری مشترک به رفع کمبودهای تخت بیمارستانی کمک کند.

وی افزود: تلاش بر این است ظرف چند روز آینده ۱۰۰ تخت دیگر با کمک سپاه در بیمارستان شفا اهواز وارد مدار کنیم.
اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.