کد خبر : 24786
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 16:42

پرداخت تسهیلات اشتغال به معلولان خوزستان

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان شرایط پرداخت تسهیلات اشتغال به معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی را تشریح کرد.

اشتغالمعلولان پرداخت تسهیلات اشتغال به معلولان خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛رستم کردزنگنه گفت: بهزیستی سازمانی اجتماعی است که خدمات پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و … به مددجویان زیر پوشش ارائه می‌کند.

وی رویکرد اصلی بهزیستی را مردم سازی و واگذاری فعالیت‌ها به مردم عنوان کرد و افزود: اصلی‌ترین هدفگذاری نیز توانمندسازی گروه‌های هدف اعم از؛ معلولان، بانوان سرپرست خانوار و همچنین اشتغال افراد دارای معلولیت است.

کردزنگنه به ثبت و تشکیل پرونده حدود ۹۵ هزار معلول در سامانه اطلاعاتی بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: ۶۵ هزار نفر زیر پوشش طرح دریافت مستمری هستند و سایر این افراد خدمات جانبی از جمله؛ کمک‌های موردی، کمک هزینه‌های دانش آموزی و دانشجویی و… دریافت می‌کنند.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان می‌گوید: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل بند تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه به ۲ هزار معلول در استان پرداخت شده است.

این مقام مسئول درخصوص شرایط پرداخت تسهیلات اشتغال گفت: همه افرادی زیر پوشش دارای شرایط اشتغال که در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ باشند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال به خانواده افراد دارای معلولیت که کفالت یا قیمومیت آن را بر عهده دارند، به شرط غیرقابل بازتوان بودن فرد معلول نیز امکانپذیر است، همچنین بانوان سرپرست خانوار دارای فرزند معلول که شرایط یاد شده را داشته باشند، می‌توانند درخواست دریافت تسهیلات دهند.

به گفته کردزنگنه؛ ۱۶ بانک دولتی و غیردولتی از جمله؛ تجارت، ملت، توسعه تعاون، رسالت، اقتصاد نوین، سینا، پارسیان، رفاه و… در پرداخت تسهیلات با بهزیستی خوزستان همکاری می‌کنند.

وی می‌گوید: تاکنون سقف وام اشتغال مددجویان معلول ۱۰۰ میلیون تومان بود، اما با ابلاغ جدید از سوی سازمان بهزیستی این مبلغ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و افراد متقاضی با داشتن یک ضامن معتبر می‌توانند این تسهیلات را که زمان بازپرداخت آن ۷ ساله (۸۴ ماهه) و با کارمزد ۴ درصد است، دریافت کنند.

کردزنگنه گفت: برای اعطای وام ابتدا معلول را شناسایی می‌کنیم، برای وی پرونده تشکیل می‌دهیم، سپس ارزیابی و موضوع در کمیته اشتغال مطرح و درصورت داشتن همه مهارت‌ها و تجهیزات و شرایط دریافت وام به بانک معرفی می‌شود، در نهایت پس از دریافت تسهیلات در سامانه اشتغال یافتگان ثبت خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.