کد خبر : 21255
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 8:17

کف حقوق کارمندان به ۵.۶ میلیون تومان رسید

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

کمیسیون تلفیق افزایش کف حقوق کارمندان را از ۲۴ درصد در لایحه بودجه سال آینده نسبت به امسال به ۶۰ درصد رساند، اقدامی که به معنای کاهش بیشتر بالاترین دریافتی ها در دولت است و حتی در اقدامی بی سابقه ممکن است منجر به کاهش حقوق های بالای ۳۹ میلیون تومان شود؛ در شرایطی که دولت در لایحه بودجه سال آینده، حداقل حقوق کارکنان دولت را به ۴٫۵ میلیون تومان افزایش داده بود، کمیسیون تلفیق دیروز این میزان را بالاتر برد و ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

1320026240 کف حقوق کارمندان به ۵.۶ میلیون تومان رسید

خوزتاب؛

..

این رقم نسبت به لایحه بودجه ۲۴٫۴ درصد و نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۰، ۶۰ درصد افزایش را نشان می دهد. با این حال، ثابت ماندن متوسط افزایش حقوق کارمندان نسبت به لایحه بودجه و در سطح ۱۰ درصد، به معنای کاهش هر چه بیشتر فاصله دریافتی ها در دولت  و حتی در اتفاقی نسبتا بی سابقه  کاهش حقوق دریافتی های بالای ۳۹ میلیون خواهد بود، در متن مصوبه این کمیسیون با بیان این که حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر در تمامی دستگاه های اجرایی به طور متوسط ۱۰ درصد و به گونه ای افزایش می یابد تا طبقات پایین تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند، آمده است: مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقد شده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد نباید از ۵۶ میلیون ریال کمتر باشد.

همچنین بر اساس مصوبه دیروز عصر کمیسیون تلفیق نیز حداکثر حقوق کارمندان، هفت برابر حداقل حقوق خواهد بود.

به این ترتیب حداکثر حقوق کارمندان ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد شد. با توجه به سقف ثابت ۱۰ درصدی اکنون  به طور دقیق مشخص نیست در حالی که کف و سقف حقوق ها افزایش می یابد  این رقم در بین گروه های مختلف چگونه تقسیم خواهد شد، مقایسه متن مصوبه کمیسیون تلفیق با لایحه بودجه امسال نشان می دهد که در هر دو بر افزایش به طور متوسط ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت تاکید شده است. با این حال، همزمان افزایش ۲۴٫۴ درصدی کف حقوق در مصوبه کمیسیون تلفیق نسبت به لایحه بودجه دولت، به معنای کاهش مبلغ حقوق در سطوح بالاتر می تواند باشد. در این زمینه پیشتر سازمان برنامه و بودجه با انتشار نموداری، از کاهش در برخی سطوح بالای حقوق در سال آینده نسبت به امسال خبر داده بود. به عنوان مثال در آن نمودار مشاهده می شد که بالاترین سطح دریافتی کارکنان دولت  در سال ۱۴۰۰ یعنی ۶۰ میلیون تومان، سال آینده تا بیش از ۴۰ درصد کاهش حقوق را تجربه خواهند کرد.

از این رو می‌توان گفت این کاهش حقوق در سال آینده یا بیشتر خواهد بود یا به سطوح پایین تر نیز تسری خواهد یافت یا از میزان افزایش سطوح پایین تر کاسته خواهد شد.همزمان تعیین این سطح برای حداقل حقوق  بالطبع بر تعیین حداقل حقوق کارگران نیز موثر خواهد بود .همچنین بنا بر اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق حداقل دریافتی بازنشستگان ۵ میلیون تعیین شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.