کد خبر : 20789
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 19:32

کمبود ۱۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش خوزستان

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

معاون آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان خوزستان از تلاش برای جبران این نیرو خبر داد.

..

349538 600 کمبود ۱۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش خوزستان

..

به گزارش خوزتاب؛ عزیزالله آروین‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: اخذ مجوز جذب ۳۴ هزار نیرو برای آموزش و پرورش کشور در حال طی روند است؛ هر چند مجوز نهایی گرفته نشده اما موافقت دولت گرفته شده است بنابراین هنوز سهمیه استان‌ها مشخص نشده است.

 

وی افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی، سهم استان خوزستان از جذب نیرو سهم خوبی است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر باشد.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه جذب نیرو در آموزش و پرورش تنها از دو طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان است، گفت: هر چند کمبود نیرو و معلم در آموزش و پرورش در همه کشور وجود دارد و این مساله مربوط به یک یا دو سال گذشته نیست اما این کمبود به منزله این نیست که کلاسی خالی باشد بلکه معلمان به صورت اضافه کار این کمبود را جبران می‌کنند و پوشش می‌دهند.

 

آروین‌نژاد افزود: کمبود نیروی آموزش و پرورش کشور زخم کهنه‌ای است که در کل کشور وجود دارد زیرا هیچ‌گاه متناسب با خروجی، تامین نیرو نشده است اما در سال‌های اخیر در حال جبران نیرو هستیم.

 

وی بیان کرد: در استان خوزستان تا حدود سه چهار سال پیش حدود ۱۶ هزار نیرو کمبود داشتیم که اکنون این تعداد به حدود ۱۲ هزار نفر رسیده و کاهش پیدا کرده است زیرا به اندازه خروجی و بازنشستگان، نیرو جذب می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.