کد خبر : 22014
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400 - 12:54

استارت‌آپ‌های خوزستان پای کار طرح تفکیک زباله از مبدأ آمدند

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

معاون فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: شرکت‌های استارت آپی به صورت همزمان با بهره‌گیری از چند اپلیکیشن تحت نظارت سازمان مدیریت پسماند به صورت رقابتی کل شهر را پوشش می‌دهند.

1397022613174421114156324 استارت‌آپ‌های خوزستان پای کار طرح تفکیک زباله از مبدأ آمدند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ، سجاد سعادت، معاون فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز پیرامون اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند اظهار داشت: این طرح در ۲ قالب کلی اجرا می‌شود برهمین اساس افزون بر تماس تلفنی و سامانه ۱۳۷،  نرم افزاری برای این منظور طراحی شد که شهروندان می‌توانند با استفاده از آن نوع اقلام، میزان و زمان تحویل آن را اعلام کنند در ادمه سفیران سازمان مدیریت پسماند به درب منازل مراجعه کرده و ضمن دریافت اقلام تفکیک شده مبلغی را به شهروندان پرداخت می‌کنند.

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های استارت آپی برای توسعه طرح تفکیک از مبدا عنوان داشت: در این روش شرکت‌های استارت آپی به صورت همزمان با بهره‌گیری از چند اپلیکیشن تحت نظارت سازمان مدیریت پسماند به صورت رقابتی کل شهر را پوشش می‌دهند.

سعادت در رابطه با درآمدزا بودن طرح تفکیک از مبدأ تصریح کرد: در حال حاضر برای فرهنگ سازی میان مردم جهت مشارکت در این طرح هزینه‌ها بیشتر به سمت سازمان است؛ هزینه  اجرای این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۰ بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان مدیریت پسماند، ۱ میلیارد تومان اعتبار برای هزینه‌های آموزش، فرهنگ‌سازی، تبلیغات، نیروی انسانی، ماشین‌آلات و خرید اقلام تشویقی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به فعالیت منسجم گروه‌های جمع‌آوری و خریداری پسماند در دو شیفت صبح و عصر گفت: این گروه‌ها در همه روزهای هفته نسبت به خرید پسماندهای خشک و قابل بازیافت فعالیت خواهد کرد.

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در پایان ابراز داشت: در حال حاضر تعداد ۶ ایستگاه بازیافت آماده راه‌اندازی و آغاز فعالیت هستند؛ همچنین با توجه به میزان درخواست شهروندان، قابلیت توسعه و افزایش تیم‌های جمع‌آوری نیز وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.