کد خبر : 24649
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 21:32

امضای ۲ قرارداد پژوهشی با دانشگاه شهید بهشتی و پارك علم و فناوری خوزستان

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، ۲ قرارداد پژوهشی میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و جهاد دانشگاهی _ دانشگاه شهید بهشتی و پارک علم و فناوری استان خوزستان به امضا رسید.

1ea22cd0 e07a 42e9 b6e2 70abd97ce598 20221213 090716 امضای ۲ قرارداد پژوهشی با دانشگاه شهید بهشتی و پارك علم و فناوری خوزستان

1e356558 bbc3 4d3f b8e9 767af48f7708 20221213 090716 امضای ۲ قرارداد پژوهشی با دانشگاه شهید بهشتی و پارك علم و فناوری خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری و به همت معاونت پژوهش و فناوری مناطق نفت‌خیز، ۲ قرارداد پژوهشی به طور جداگانه، با جهاد دانشگاهی _ دانشگاه شهید بهشتی تهران و پارک علم و فناوری استان خوزستان با حضور مدیرعامل مناطق نفت‌خیز، رییس پارک علم و فناوری خوزستان و نماینده دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید.

در این مراسم، قرارداد پژوهشی بررسی علل ترش شدن نفت مخزن آسماری در میدان مارون، میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و جهاد دانشگاهی _ دانشگاه شهید بهشتی تهران به مبلغ حدود ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و مبلغ ۱۲۴ هزار یورو، به مدت ۱۸ ماه به امضا رسید.

در ادامه این مراسم قرارداد پژوهشی ساخت مدل پیش‌بینی میزان اشباع آب مختص مخازن، کربناته ایران با استفاده از مدل هوش مصنوعی و داده‌های مغزه و چاه‌پیمانی مرسوم، میان مناطق نفت‌خیز با پارک علم و فناوری خوزستان، با مبلغ حدود ۳ میلیارد ریال و به مدت ۱۸ ماه به امضا رسید.

در این مراسم مهندس علیرضا دانشی، با بیان اینکه تنها راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن و رفع چالش‌های صنعت، توجه به اقدامات پژوهشی و فناوری است، اظهار داشت: با تمام توان از تمام فعالیت‌های پژوهشی حمایت می‌کنیم چراکه تنها راه مقابله با تحریم را توجه ویژه به پژوهش و فناوری می‌دانیم.

وی افزود: متاسفانه در برخی چالش‌های صنعت نفت، در برخی مدیران همت و عزم جدی در رفع مشکل وجود ندارد که باید این عزم و اراده در آن‌ها تقویت شود چراکه راهکار تمام مسائل در داخل است و می‌توان با عزم و اراده قوی، با اتکا به نیرو و توان و فکر داخلی، تمام چالش‌ها را رفع و به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کرد.

در این مراسم، محمد راضی جلالی، رییس پارک علم و فناوری استان خوزستان، ضمن تقدیر از تلاش‌های مناطق نفت‌خیز در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، این عزم جدی مدیریت صنعت نفت در حمایت از پژوهشگران، نشان از روزهای امیدبخش در صنعت نفت دارد چراکه می‌توان توسعه را با اعتماد به پژوهشگر داخلی شاهد بود.

وی افزود: استان خوزستان، با وجود صنایع بزرگ نفت و گاز، می‌تواند نقش مهمی در رشد و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان داخل استان داشته باشند و اگر صنایع استان، برای رفع مسائل خود، ابتدا به شرکت‌های دانش بنیان داخل استان توجه کنند و مسائل خود را ابتدا در داخل استان طرح کنند، شاهد افزایش بار علمی دانشگاه‌های استان خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.