کد خبر : 27296
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 13:25

اغماض کاری در کمیته حقیقت یاب مجلس در مورد مسمومیت دانش‌آموزان

خبرهای مهم خوزستان و ایران را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

واکنش دو نماینده مجلس به گزارش کمیته حقیقت‌یاب مسمومیت دانش‌آموزان؛ نوری قزلجه: آقایان اغماض می‌کنند و نمی‌خواهند همه واقعیت‌ها را بگویند!

سعیدی: از دوربین‌هایی که برای برخورد با بی حجاب ها استفاده می‌کنید، برای شناسایی عوامل مسمومیت ها استفاده کنید!

مسمومیتدانش آموزانبروجردی اغماض کاری در کمیته حقیقت یاب مجلس در مورد مسمومیت دانش‌آموزان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛  سرانجام پس از شش ماه از شروع مسمومیت‌های سریالی و اظهارات ضد و نقیضی که مسئولان نسبت به این ماجرا داشتند، رئیس کمیته حقیقت‌یاب مسمومیت دانش‌آموزان در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن گزارش این کمیته و ارائه آن به رئیس مجلس خبر داد. حمیدرضا کاظمی، رئیس کمیته حقیقت‌یاب مقصر این مسمومیت‌های سریالی را “بمب بدبو” دانست و اظهار کرد: «با جمع‌آوری اطلاعات مشخص شد عده‌ای با غرض و شیطنت و با استفاده از بمب‌های بد بو که در بازار وجود دارد دست به این کار زدند.»

گرچه مسمومیت‌ها تا پس از شروع سال جدید هم جسته و گریخته ادامه داشت اما این نماینده مجلس خبر از دستگیری “افراد پشت صحنه” داد و عنوان کرد: «از سوی دیگر برخی با هدف به تعطیلی کشاندن مدارس دست به چنین اقداماتی زدند. اما در جمع‌بندی کمیسیون مشخص شد که افرادی نیز پشت صحنه بخشی از مسمومیت دانش‌آموزان بودند که پس از شناسایی توسط دستگاه امنیتی دستگیر شدند.»

 آقایان اغماض می‌کنند و نمی‌خواهند همه واقعیت‌ها را بگویند

 اغماض کاری در کمیته حقیقت یاب مجلس در مورد مسمومیت دانش‌آموزان

غلامرضا نوری قزلجه درخصوص اینکه آیا اعلام نتیجه کمیته مذکور با حجم اتفاقی که طی این شش ماه رخ داده، متناسب بوده است به دیده‌بان ایران گفت: «شکل این بیاینه نشان می‌دهد که آقایان موضوع را چندان جدی نگرفته و می‌خواهند از کنارش بگذرند. درصورتی که وقتی این مسمومیت‌ها به یکباره در کشور اوج می‌گیرد و دوباره فروکش می‌کند، نشان می‌دهد که کنترلی روی آن است.»

نماینده مردم بستان‌آباد ضمن تاکید بر اینکه ماجرای مسمومیت‌ها اتفاق بزرگ و مهمی در کشور بوده است، افزود: «به سادگی از کنار این موضوع گذشتن، نشان می‌دهد که اغماضی در آن وجود دارد که قابل قبول نیست. توضیحات باید بیشتر و قانع کننده‌تر باشد. چه اتفاقی مهم‌تر از این مسئله باید رخ دهد تا برایش پرونده تشکیل دهند و افراد مظنون معرفی و دادگاهی شوند، مگر این اتفاق،  مسئله کمی است که آقایان با یک بیاینه از کنارش می‌گذرند؟»

نوری قزلجه در ادامه به دیده بان ایران گفت: «احساس می‌کنم آقایان اغماض می‌کنند و نمی‌خواهند همه واقعیت‌ها را بگویند. یک ملاحظه‌کاری‌هایی در جریان است که به باور من نباید وجود داشته باشد وگرنه احتمال تکرار این حادثه و حوادث مشابه را افزایش می‌دهد.»

از دوربین‌هایی که برای حجاب استفاده می‌کنید، برای شناسایی عوامل این حادثه استفاده کنید

1482952 332 اغماض کاری در کمیته حقیقت یاب مجلس در مورد مسمومیت دانش‌آموزان

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار هم در واکنش به نتیجه کمیته حقیقت‌یاب، به دیده‌بان ایران گفت: «حضرت آقا عبارت “جنایت بزرگ” را برای مسمومیت‌ها به کار بردند. قطعا متناسب با حجم این فاجعه اقدامات لازم از سوی مقامات ذی ربط صورت نگرفت. بیانیه‌ای هم که صادر شده است، از نظر من ابهامات جدی دارد و برای من جای سوال است که چه چیزی مهم‌تر از سلامت فرزندان این سرزمین  وجود دارد؟»

این نماینده مجلس به دیده بان ایران گفت: «حتما باید به صورت کارشناسی شده ریشه‌های این موضوع و کسانی که دست اندرکار این جنایت بزرگ بودند را شناسایی کنند و به سزای عمل برسانند. به نظر من تاکنون متناسب با حجم فاجعه برخورد لازم صورت نگرفته است.»

سعیدی درخصوص ادامه روند بررسی موضوع مسمومیت‌ها بیان کرد: «بنده مکررا عنوان کرده‌ام که باید از ظرفیت فنی دوربین‌هایی که الان برای بحث حجاب تاکید می‌کنند، برای شناسایی عوامل مسمومیت‌ها استفاده شود. بررسی این موضوع کماکان ادامه دارد؛ البته مدتی است که شاهد کاهش این مسمومیت‌ها هستیم و نشان می‌دهد که مسئولان امنیتی بسیاری از سرشاخه‌ها را شناسایی کرده‌اند که این قابل تقدیر است اما هنوز در بسیاری از نقاط کشور این مسئله وجود دارد. معتقدم صرف گزارش کمیته حقیقت‌یاب کفایت نمی‌کند و مسئولان امنیتی، نظامی و قضایی باید ورود جدی‌تری داشته باشند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.