کد خبر : 17010
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 - 15:21

حرکت بانک مهر ایران، در مسیر مهرپروری

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان در نشست خبری روز شنبه ۲۲ آذرماه، که به مناسبت سیزدهمین سالروز تاسیس بانک مهر ایران برگزار شد؛ در جمع خبرنگاران گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور است كه با تاكيد بر الگوهای بانكداری اسلامی در راستای توانمندسازی و

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان در نشست خبری روز شنبه ۲۲ آذرماه، که به مناسبت سیزدهمین سالروز تاسیس بانک مهر ایران برگزار شد؛ در جمع خبرنگاران گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور است كه با تاكيد بر الگوهای بانكداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقويت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه و همچنين تلاش برای فقر زدايي و رفع محروميت های اقتصادی به ويژه در مناطق كمتر برخوردار فعاليت می كند.

IMG 20201212 152350 581 حرکت بانک مهر ایران، در مسیر مهرپروری

سیدابراهیم جانانه با اشاره به گستردگی بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: این بانک در بدو امر با ۲۰۰۰ واحد بانکی متشکل از ۳۰۰ شعبه واگذاری از بانكهای سهامدار و ۱۷۰۰ واحد بانكی مستقر در شعب بانكهای سهامدار شروع به كار نمود كه پس از تشكيل ساختار و سازمان اين بانك به دليل توسعه كيفيت شعب بانكی كليه شعب آن بانك به صورت مستقل شروع به كار نمود كه هم اكنون با بيش از ۵۲۲ شعبه فعال به صورت برخط (آنلاین) در حال فعاليت هستند.

وی ادامه داد: سهم خوزستان از واحدهای فعال کشور ۲۷ شعبه و ۱۴۵ نیروی انسانی است که با وجود این گستردگی سطح دسترسی مردم به شعب تسهیل شده است.

جانانه خاطر نشان کرد: رسالت بانک قرض الحسنه مهر ایران بر پایه سنت زیبای قرض الحسنه است که در دین مبین اسلام از آن به نیکی یاد شده است و ما نیز بر این اساس با نرخ حداکثر ۴ درصد در قالب کارمزد به متقاضیان محترم وام قرض الحسنه می دهیم. تعداد در تسهیلات پرداختی در شبکه باتک قرض الحسنه مهر ایران بیش از هشت میلیون و دویست هزار مورد بوده که در این میان سهم استان خوزستان بالغ بر ۲۷ هزارمیلیارد ریال در قالب ۲۴۷ هزار فقره تسهیلات بوده است.

هدف ما دستیابی به ۳ میلیون تسهیلات است

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان با تاکید بر اینکه طی سنوات اخیر سعی بانک بر این بوده که با افزایش میزان تسهیلات، سهم بیشتری از جامعه را پوشش بدهد؛ تصریح کرد: تعداد تسهیلات ارایه شده این بانک در سال ۹۵ بالغ بر ۵۰۰ هزار مورد و در سال ۹۸ به دو میلیون سیصد هزار رسیده است همچنین در سال ۹۹ هدف ما رسیدن به سه میلیون مورد تسهیلات می باشد و امیدواریم که با تلاش همکارانمان این رقم محقق شود.

وی ادامه داد: عمده تسهیلات پرداختی به اقشار کم برخوردار و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده و نیز در زمینه اشتغال، درمان و رفع نیازهای ضروری صورت گرفته است و همواره سعی ما بر این است که آحاد جامعه را پوشش بدهیم.

جانانه گفت: در استان خوزستان در بخش ازدواج با ۱٫۷۰۳ میلیارد ریال، مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۸۰ میلیارد ریال، ۱۵۲ میلیارد ریال در بخش اشتغال زایی و در بخش رفع احتیاجات مردم ۲۴٫۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان ضمن برشمردن بانک داری بدون ربا از فرصت های بانکی اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذرای شده، بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز تمام تلاش خویش را در جهت کمک به شرکت های دانش بنیان و تولیدی به کار بسته است و تاکنون اقدامات زیادی از جمله بیش از ۲ هزار فقره تسهیلات به این شرکتها پرداخت شده است.

هدف ما ارایه خدمات بانکی از راه دور است

جانانه با اشاره به وبژگی های کالاکارت و ظرفیت های موجود گفت: در استان خوزستان در بخش کالا کارت که یکی از محصولات جدید بانک است تاکنون قریب به ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم و همچنین آمادگی همکاری گروهی با شرکت ها و ارگان ها را داریم و می توانیم با عقد تفاهمنامه این خدمات را گسترش بدهیم.

وی بانکداری غیرحضوری را یکی از ضروریات جامعه در پاندمی ویروس کرونا دانست و افزود: از ابتدای سال ۹۹ با پدیده ویروس کرونا بانک قرض الحسنه مهر ایران خدمات غیرحضوری خود را آغاز کرد و در زمینه افتتاح حساب و دریافت تسهیلات خدمات بانکی از راه دور صورت می گیرد و بسیاری از اقدامات با حذف کاغذ اکنون آنلاین انجام می گیرد و تمام تلاش ما بر این است که مردم درخواستهای خود را از راه دور انجام بدهند.

جانانه با اشاره به مسئولیت های اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: یکی از مهمترین تلاش های ما در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی بوده و چون نام ما بانک مهر است؛ بایستی در قالب مهرپروری گام برداریم. این بانک خدمات فراوانی را در این حوزه صورت داده که از جمله تحت پوشش بیمه قرار دادن واحدهای مسکونی سه استان بوده است.

وی ادامه داد: این بانک یکصد واحد مسکونی برای استان های گلستان، خوزستان و لرستان ساخته و در اختیار مردم سیل زده قرار داده است که در این میان سهم استان خوزستان ۴۰ واحد مسکونی بوده است.

جرایم دیر کرد صرف امور خیرخوانه در استان می شود

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان عنوان کرد: یکی از مهترین اقدامات بانک استفاده از وجه التزام مشتریان در راستای انجام امور خیرخواهانه و عام المنفعه می باشد. امید است وجه التزام هر استانی برای همان استان هزینه شود.

وی فعالیت های خیرخواهانه بانک را برشمرد و گفت: تهیه و توزیع بسته های بهداشتی در سیل ۹۸ صورت گرفت و ۳۳ هزار دانش آموز در مناطق کم برخوردار با توزیع اقلام بهداشتی مورد حمایت قرار گرفتند. در برخی استان ها مدرسه ساخته شد و با هدف حمایت از محیط زیست در پروژه های فاضلاب صورت گرفته است. این بانک در آزادی زندانیان مالی مشارکت فعال داشته و در مواردی نیز با پرداخت دیه شخص محکوم به قصاص را به آغوش خانواده بارگرداندیم.

شفافیت در حسابهای بانکی دستاورد بزرگ ماست

جانانه یکی از افتخارات بانک مهر را شفافیت دانست و تاکید کرد: بحث شفافیت در حساب های مالی بانکی یکی از دستاوردهای بزرگ است و ما اولین بانکی هستیم که در مجامع صورتهای مالی اش تایید می شود و نیز صورتهای مالی مان برروی تارنمای بانک مهر قابل مشاهده می باشد.

وی گفت: طرح حمایت از کالای ایرانی و طرح کالا کارت از جمله طرح های دارای محبوبیت زیاد میان مشتریان بوده که طرح هایی جامع و بی بدیل و با نرخ ۳ تا ۲ درصد با سقف ۲۰ میلیون تومان بدون سپرده گذاری می باشند.

 

سید ابراهیم جانانه در پاسخ به خبرنگار خوزتاب گفت سطح تسهیلات این بانک مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال می باشد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.