کد خبر : 17364
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 16:11

درخشش ورزشکاران خوزستانی در مسابقات کشوری بولس و پتانک

اخبار خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید

ناهید رضوانی، عضو هيأت رئيسه تشكيلات بولس و پتانك كشور در گفتگو با خبرنگاری مهر خوزستان اظهار کرد: دهمین رویداد ملی بولس وپتانک ایران، همزمان با ایام الله دهه فجر و دوازدهمین سالگرد عضویت تشكيلات بولس و پتانک ایران در کنفدراسیون های آسیای و جهانی ورزش های بولس و پتانك منطبق بر پروتکل‌های محدود کننده مصوب و به صورت کنترل شده در دو جدول رقابتی در شهر همدان برگزار که چهار ورزشکار خوزستانی در قالب دو تیم آنزان جنوب(حمید کرد زنگنه، زینب طرفی)  و تیم انشان جنوب (رحیم بهادر زاده ،شکوفه شکوه زادگان) در این رقابت ها حضور داشتند

IMG 20210216 WA0065 درخشش ورزشکاران خوزستانی در مسابقات کشوری بولس و پتانک

رضوانی افزود: این دوره از مسابقات تحت عنوان تورنمت ۸به روش ترکیبی دوره ای _ حذفی برگزار گردید که تیم انشان جنوب (شکوفه شکوه زادگان ،رحیم بهادر زاده)موفق به کسب نشان نقره شدند.

وی گفت: همچنین از دیگر رخداد‌های مهم تورنمت ۸ برگزاری نخستین دوره رقابت های ملی شوتینگ تمرکزی بولز ایران بود که در جدول میکس تیم آنزان جنوب (زینب طرفی، حمید کرد زنگنه) موفق به کسب نشان طلا شدند وبرگ زرینی ازاین رشته در کشور را به نام خود ثبت کردند.

رضوانی همچنین افزود: در خوزستان گام های خوبی را از سال های قبل برداشته ایم که امیدواریم تداوم داشته باشد. پتانک خوزستان همواره یکی از قطب های اصلی پتانک کشور بوده که ورزشکاران این استان شایستگی حضور در رقابت های آسیای و جهانی را دارند.

وی یادآور شد: پتانک یک رشته ورزشی تمرکزی فرانسوی است که ماهیت آن بازی با گوی‌های فلزی بر روی زمین ماسه‌ای به ابعاد ۴ متر در ۱۵ متر است که فدراسیون بین‌المللی آن ١١٣ سال پیش تاسیس و از سال ۱۹۸۶ توسط کمیته بین المللی المپیک (آی. او. سی.) شناسایی و رسمیت کامل دریافت کرده است. این رشته ورزشی که دارای ٢٠٠ میلیون نفر عضو در سطح بیش از ١٦٥ کشور جهان است، علاوه بر شناسایی در انجمن جهانی فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی (گایسف) و شورای المپیک آسیا، عضو رسمی بازی‌های جهانی، بازى هاى بشردوستى، بازی‌های مدیترانه، بازی‌های کشورهای مشترک المنافع، بازی‌های ایالات کوچک اروپا، بازی‌های جنوب شرق آسیا، بازی‌های آسیایی داخل سالن و بازی‌های اقیانوس هند می‌باشد.

عضو هيأت رئيسه تشكيلات بولس و پتانك كشور گفت: فدراسیون بین‌المللی پتانک تاکنون ٤٨ دوره قهرمانی جهان برگزار کرده است.

وی افزود: تشکیلات بولس و پتانک جمهوری اسلامی ایران توسط جاسم منوچهری قهرمان اسبق ورزش‌های مبارزه‌ای جهان، عضو هيأت علمى دانشگاه و پژوهشگر مطالعات رفتار مصرف كننده و روابط بين الملل در ورزش در آذرماه سال ١٣٨٨ بنیان نهاده شد و سیاست‌گذاری کلان و هدایت دپارتمان توسعه پتانک در منطقه آسیای میانه و غربی به این انجمن تفویض شده است.

ناهید رضوانی گفت: انجمن بولس و پتانک جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نهاد ملی عضو فدراسیون‌های آسیایی و جهانی بولس و پتانک، علاوه بر دارا بودن هفت کرسی کنونی اثرگذار جهانی و قاره‌ای، به عنوان یکی از فعال‌ترین انجمن‌های ملی قاره آسیا به ریاست جاسم منوچهری، با یادداشت مستقیم رئیس فدراسیون جهانی این رشته به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران معرفی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.