کد خبر : 11448
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 - 14:24

قوانین شفاف و سختگیری در تایید صلاحیت بازرسان ایمنی منجر به کاهش حوادث خواهد شد / صدور مجوز پایان کار ساختمان ها منوط به تایید آتش نشانی / آغاز به کار سامانه تایید صلاحیت مسئولان ایمنی

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محمد همایی فر رییس انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار اهواز دوشنبه(۸ مهرماه) در همایش انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار اهواز به مناسبت روز ایمنی که در محل هتل نیشکر برگزار شد، خطاب به آتش نشانان و فعالان ایمنی محیط و بهداشت اظهار کرد: به عنوان متولیان انجمن

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محمد همایی فر رییس انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار اهواز دوشنبه(۸ مهرماه) در همایش انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار اهواز به مناسبت روز ایمنی که در محل هتل نیشکر برگزار شد، خطاب به آتش نشانان و فعالان ایمنی محیط و بهداشت اظهار کرد: به عنوان متولیان انجمن صنفی وظیفه خود می دانستیم که این گردهمایی را برگزار و بابت احساس مسئولیت، تلاش هایی که دیده نمی شود و زحمات شما قدردانی کنیم.

IMG 20191001 180139 521 300x242 قوانین شفاف و سختگیری در تایید صلاحیت بازرسان ایمنی منجر به کاهش حوادث خواهد شد / صدور مجوز پایان کار ساختمان ها منوط به تایید آتش نشانی / آغاز به کار سامانه تایید صلاحیت مسئولان ایمنی

IMG 20191001 WA0001 300x200 قوانین شفاف و سختگیری در تایید صلاحیت بازرسان ایمنی منجر به کاهش حوادث خواهد شد / صدور مجوز پایان کار ساختمان ها منوط به تایید آتش نشانی / آغاز به کار سامانه تایید صلاحیت مسئولان ایمنی

همایی فر ضمن تقدیر از افرادی که در طول سال فعالیت های خود را به اداره کار منعکس می کردند، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر قوانین شفاف تر و دغدغه ها نیز از حیث تأیید صلاحیت مسئولان ایمنی مستقر در کارگاه ها نیز افزایش پیدا کرده تا هر روز کمتر از گذشته شاهد بروز حوادث ناگوار در محیط کار باشیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولان ایمنی و بهداشت کار اهواز بیان کرد: در سال های اخیر رشته های دانشگاهی مرتبط با ایمنی محیط کار فعال شده تا همکاران دانش اموخته به عنوان یک بازرس در کنار بازرسان اداره کار فعالیت کنند.

وی همچنین در ادامه گفت: به عنوان انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار اهواز دغدغه احراز صلاحیت مسئولان ایمنی در شهرستان ها را داشتیم و بر همان مبنا به دنبال بهره گیری از سامانه مربوطه در این راستا بودیم.

همایی فر تشریح کرد: سامانه احراز و تایید صلاحیت مسئولان ایمنی به منظور تسهیل امور ثبت نام متقاضیان طراحی و آغاز به کار کرده تا به لحاظ کیفی وضعیت موجود بهبود و نتایج آن را در حوزه سلامت و کاهش حوادث کار شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه رویه باطلی با توجه به اقتضاهای سیاسی در سالهای پیش انجام شده و به شرکت های تجاری زیادی مجوز داده شده که به دنبال منفعت هستند و همین از سطح کیفی آنها را کم می کند یا انجمن های کارفرمایی که بیشتر به دنبال تایید صلاحیت خود بوده و به واسطه فشارهای سیاسی تشکیل شده اند.

رییس انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار اهواز با بیان این مهم که فعالیت های جنبی آموزش ها چنان بزرگ شده که به فعالیت صنف که ایجاد اشتغال و توانمند سازی است و باید بتواند از لحاظ مالی شرایط مناسبی برای نیروها داشته باشند مورد اغماض قرار گرفته است‌.

همایی فر با اشاره به اینکه در انجمن کسانی را داریم که مولف کتاب هستند و می توانند در زمینه تولید گام بردارند، افزود: به دنبال این هستیم از کسانی تقدیر داشته باشیم که تجارب خود را بی منت در اختیار جوانان قرار می دهند.

وی در پایان رعایت اصول ایمنی در احداث ساختمانهای جدید را مورد تاکید قرار داد و گفت: با هدف به حداقل رساندن حوادث ، از جمله آتش سوزی در ساختمانها؛ صدور مجوز پایان کار ساختمانی در استان منوط به تایید آتش نشانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.