کد خبر : 6719
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 خرداد 1398 - 19:12

کمیته امداد ۱۵۰۰ خانه آسیب دیده را نوسازی و ۷۰۰ تخریب‌ شده در سیل اخیر را احداث می‌کند

مرتضی موصلی در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به آغاز هفته اکرام ایتام از ۱۵ رمضان اظهار داشت: ۱۵ تا ۲۱ رمضان به‌عنوان هفته اکرام ایتام نام‌گذاری شده و هر ساله برنامه‌های متنوعی در این هفته برگزار می‌شود. وی افزود: توسعه طراح اکرام ایتام و طرح محسنین از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد خوزستان در دهه

مرتضی موصلی در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به آغاز هفته اکرام ایتام از ۱۵ رمضان اظهار داشت: ۱۵ تا ۲۱ رمضان به‌عنوان هفته اکرام ایتام نام‌گذاری شده و هر ساله برنامه‌های متنوعی در این هفته برگزار می‌شود.

wG4aH8KIbzOT 300x208 کمیته امداد ۱۵۰۰ خانه آسیب دیده را نوسازی و ۷۰۰ تخریب‌ شده در سیل اخیر را احداث می‌کند

وی افزود: توسعه طراح اکرام ایتام و طرح محسنین از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد خوزستان در دهه دوم ماه مبارک رمضان است.

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان ادامه داد: امیدواریم در این هفته بتوانیم زمینه جذب ۷ هزار حامی را در سال ۹۸ فراهم کنیم چرا که سال گذشته حامیان ایتام در خوزستان بیش از ۳۵ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند.

وی با اشاره به حادثه سیل اخیر در خوزستان بیان داشت: به سبب وقوع حادثه سیل حدود ۳۳۰۰ خانواده در مناطق روستایی تحت پوشش کمیته امداد درآمدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: با موافقت ریاست کمیته امداد کشور مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بدون سود و کارمزد از طریق صندوق امداد و ولایت به ۴ هزار خانواده سیل‌زده پرداخت شد.

موصلی تأکید کرد: همه مددجویان استان بیمه حوادث شده بودند و امروز ۶ تیم کارشناسی بیمه در حال ارزیابی هستند که از ظرفیت بیمه نیز بتوانیم به مددجویان کمک کنیم.

وی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۸ حدود ۷۰۰ خانه احداث و ۱۵۰۰ خانه مددجویان آسیب‌دیده در حادثه سیل را بازسازی می‌کنیم.

همچنین در جریان سیلاب ۹۵۰ تن علوفه به ارزش ۳ میلیارد تومان برای دام‌های طرح‌های توانمندسازی مددجویان حادثه‌دیده اختصاص دادیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان عنوان کرد: ما از همان روزهای نخست وقوع سیل کار اطلاع‌رسانی به مددجویان را انجام دادیم و در روز سوم حادثه نیز مبلغ ۵۷ میلیارد ریال به‌حساب استان واریز و ما مستقیماً به‌حساب خانواده‌های درگیر سیل انتقال دادیم.

موصلی تصریح کرد: در جریان سیل ۳۲۱ کامیون بسته‌های بهداشتی و غذایی در مناطق توزیع و اکنون نیز در حال تهیه ۵۰۰ کولر برای مددجویان حادثه‌دیده هستیم.

وی ادامه داد: در خوزستان ۱۴ میلیارد تومان کمک مردمی به سیل‌زدگان جمع‌آوری شد که حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن نقدی و مابقی به‌صورت کاملاً بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان تأکید کرد: یک ریال از عنایات و کمک‌های مردم خوزستان از استان خارج نمی‌شود و یک ریال از کمک‌های مردمی شهرستان‌ها نیز از خارج نمی‌شود و همه منابع در محل خود و به مددجویان بومی ارائه می‌شود.

همکاری ۳۲۰ هزار نیکوکار با کمیته امداد (ره) خوزستان

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد توسعه کمیته مردمی آن است، عنوان کرد: این کمیته تلاش دارد تا سهم مردم را در کاهش فقر و توانمندی نیازمندان افزایش دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: در این راستا با سازمان‌دهی مراکز نیکوکاری به محوریت مساجد در سال ۹۷ حدود ۶۰ مرکز را راه‌اندازی کردیم که این تعداد در سال ۹۸ به ۱۰۰ مرکز ارتقاء داده می‌شود.

موصلی درباره تعداد خیرین حقیقی کمیته امداد خوزستان گفت: در حال حاضر ۳۲۰ هزار نفر نیکوکار با مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان همکاری دارند که بخشی از آن‌ها حامی حدود ۳۵ هزار نفر از مددجویان طرح اکرام ایتام و محسنین هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۸۰ هزار نفر مشترک صندوق صدقات، ۲ هزار نفر مؤدی ذکات و ۵ هزار نیکوکار در مناسبت‌های مختلف با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: تلاش ما بر این است که ازلحاظ کمی، ظرفیت‌های مستتر و توانمندی‌های افراد استفاده بیشتری داشته باشیم. علاوه بر خوزستان از خارج استان و کشور نیز نیکوکارانی هستند که با ما همکاری می‌کنند.

موصولی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی مشارکت مردمی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، بیان داشت: این رشد نشان‌دهنده همراهی بیشتر مردم با کمیته امداد است.

وی افزود: کمیته امداد خوزستان در نظر دارد به‌صورت استانی طرح پویش اطعام ساده افطار را برای ۱۲۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این کمیته برگزار و ۴۰ هزار سبد کالا نیز میان خانواده‌های نیازمند توزیع کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بابیان اینکه توانمندسازی خانواده‌ها مهم‌ترین برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) است، گفت: این توانمندسازی‌ها در سه موضوع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انجام می‌شود. سال گذشته ۵ هزار و ۸۳۵ فرصت شغلی در استان برای جامعه هدف ایجاد و ۱۱۳ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان متقاضی قراردادیم.

موصلی ادامه داد: همچنین ۹۳۰۰ فرصت شغلی بااعتباری بالغ‌بر ۲۰۸ میلیارد تومان برای سال ۹۸ در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه در سال ۹۷ توانستیم صد رصد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان را جذب کنیم عنوان کرد: در سال ۹۸ الگوی نوین راهبری شغلی را از کارشناس محور تبدیل به کارآفرین محور می‌کنیم چراکه کارآفرین، محور توسعه اشتغال خرد است. در این برنامه از ۷ نفر کارآفرینان و اساتید دانشگاه جهات راه‌اندازی کانون خیرین کارآفرین استفاده می‌کنیم.

پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۶ میلیارد تومان ذکات فطریه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بابیان اینکه روزه‌داران سال گذشته ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ذکات فطریه پرداخت کردند، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به بیش از ۶ میلیارد تومان افزایش یابد.

موصلی بابیان اینکه دهه سوم و پایانی ماه مبارک رمضان بحث جمع‌آوری ذکات فطریه را در برنامه داریم، گفت: دبیرخانه شورای ذکات استان به نمایندگی ولی‌فقیه در استان تشکیل و دبیرخانه آن در کمیته امداد قرار دارد که هماهنگی‌ها جهت همکاری ۳۰۰ مسجد برای دریافت ذکات فطریه صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعداد خانوارهای مستمری‌بگیر کمیته امداد خوزستان، عنوان کرد: ۱۰۸ هزار خانوار به‌صورت مستقیم مستمری‌بگیر هستند که مدد جوی یک‌نفره ماهانه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، دونفره ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سه‌نفره ۴۶۰ هزار تومان، چهارنفره ۴۶۶ هزار تومان و پنج‌نفره ۵۱۶ هزار تومان دریافت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از افزایش حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد در سال ۹۸ خبر داد و افزود: براساس ابلاغ کمیته امداد کشور در سال جدید حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد ۱۴ درصد افزایش می‌یابد.

موصلی ادامه داد: همچنین بودجه کمیته امداد خوزستان نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص ساخت مسکن برای مددجویان گفت: در سال ۹۷ کار احداث ۲۱۰ واحد مسکن را با سپاه پاسداران و بسیج شروع کردیم که همچنان در حال انجام است. علاوه بر این در سال ۹۷ حدود ۲ هزار و ۵۷ واحد تعمیرات، ۷۲۷ مورد احداث فضای بهداشتی و ۱۲۴۷ واحد مسکونی احداث‌شده است.

موصلی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم برای تمامی خانواده هتی ایتام فاقد مسکن در روستا ها و شهر ها مسکن تهیه کنیم که اگر این مهم انجام شود اقدام بزرگی صورت خواهد گرفت.

راه های مشارکت مردم :

ارسال پیامک به  ۳۰۰۰۳۳۳۳ (اپلیکیشن سنا و سکه )

تماس با تلفن گویا: ۰۹۶۸۸۷۷

تماس از طریق کد دستوری# ۸۸۷۷۰۶۱*

واریز وجه نقد به شماره حساب

۶۰۳۷ ۹۹۱۸ ۹۹۹۴ ۰۵۷۵ به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) و

کمک های امانی ۰۱۰۵۳۷۳۲۴۲۰۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.