کد خبر : 22795
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فروردین 1401 - 21:02

گندم طلای ناب شهرستان بندرماهشهر باید در چرخه توزیع شهرستان حفظ شود / ۲۵ فروردین آغاز خرید خوشه‌های طلایی از کشاورزان زحمتکش است

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

سرپرست فرمانداری بندرماهشهر گفت: ۲۵ فرودین‌ماه ۱۴۰۱ آغاز خرید گندم این خوشه های طلایی با ارزش از کشاورزان زحمتکش شهرستان است.

20220406 112359 1280x960 گندم طلای ناب شهرستان بندرماهشهر باید در چرخه توزیع شهرستان حفظ شود / ۲۵ فروردین آغاز خرید خوشه‌های طلایی از کشاورزان زحمتکش است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خوزتاب از بندرماهشهر؛ فریدون بندری، سرپرست فرمانداری بندرماهشهر در جلسه شورای جهاد کشاورزی شهرستان با توجه به اهمیت محصول استراتژیک گندم اظهار کرد: ضمن تشکر از کشاورزان شهرستان به خاطر تولید این محصول استراتژیک و حیاتی، خوشبختانه در بحث خرید گندم عنایت ویژه‌ای از سوی دولت نسبت به کشاورزان صورت گرفته که امیدواریم این همگرایی بین مسؤلین و کشاورزان باعث رضایت آن‌ها شود.

فريدون بندری با اشاره به موضوع ذخیره‌سازی گندم در شهرستان بندرماهشهر افزود: به هیچ وجه گندم تولیدی کشاورزان بندرماهشهری نباید از چرخه و فرایند شهرستان خارج شود، گندم شهرستان بندرماهشهر به نوعی یکی از گندم های ناب منطقه است که چنین محصول با کیفیتی باید در خود شهرستان ذخیره‌سازی شود تا در چرخه کارخانه مورد نظر آردی با کیفیت تولید و سرانجام نان مطلوبی در اختیار مردم بندرماهشهر قرار گیرد.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان بندرماهشهر گفت: امیدواریم سال پربار و پرمحصولی را شاهد باشیم و برآورد ما از برداشت گندم در سطح شهرستان بیش از ۲۵هزار تن است.

کامبیز محسنی، مدیر جهاد کشاورزی بندرماهشهر از فعالیت دلالان و سودجویان خرید گندم در این مقطع گفت و بیان داشت: دستگاه های اجرایی مرتبط، خصوصا نیروی انتظامی شهرستان باید در زمینه نحوه برداشت و فروش محصول گندم و خرید نهاده های کشاورزی شهرستان همکاری لازم را داشته باشند تا از فعالیت دلالان و سودجویان خرید گندم جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی بندرماهشهر افزود: کارخانه آرد شهرستان ظرفیت ذخیره‌سازی ۳۴ هزارتنی گندم را دارد که این امر همکاری کشاورزان را برای تحویل گندم خود به مراکز ذخیره‌سازی و کارخانه را می‌طلبد.

محسنی در پایان گفت: نان‌ اولویت اول مردم شهرستان است و اولویت جهاد کشاورزی ارائه گندم با کیفیت برای تهیه نان است.

گفتنی است که دولت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۱۵۰۰۰ ریال اعلام کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.