کد خبر : 23213
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 - 13:11

استاندار خوزستان مانع ایجاد نفاق در شهرستان استراتژیک بندرماهشهر شود

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

تنش های مختلف در خصوص تقسیم محدوده شهری برای شهرستان شدن بندرامام خمینی(ره) از توابع شهرستان بندرماهشهر سال هاست باعث ایجاد التهاب و جوی متشنج در مردم منطقه شده است.

IMG 20220503 WA0020 استاندار خوزستان مانع ایجاد نفاق در شهرستان استراتژیک بندرماهشهر شود

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب از بندرماهشهر، التهاب در قطب صنعت پتروشیمی ایران و یکی از شهرهای استراتژیک استان خوزستان در خصوص تقسیم محدوده برای شهرستان شدن بندرامام خمینی(ره) بار دیگر در حال رقم خوردن است.

اکنون بنا بر نظر مسئولین بندرماهشهر، استاندار خوزستان با اقدامی سربسته و مبهم دلیل نگرانی شهروندان شده بطوریکه آتش اختلاف بین دو شهر پس دو سال خاموشی، مجدد شعله ور شده است.

در حالی استاندار خوزستان بحث اختلاف و التهاب دو شهر را رقم زده که در شهرستان بندرماهشهر موضوعات مهمی چون امنیت، اشتغال جوانان بومی، مدیران پروازی صنایع پتروشیمی و بسیاری موارد دیگر از دغدغه هایست که به آن ها بی توجهی می شود.

وضعیت کنونی امنیت بندرماهشهر یکی از معضلات نگران کننده برای شهروندانی است که طی چندسال گذشته نظیر آن را مشاهده نکرده بودند. تیراندازی های شبانه، افزایش سرقت ها و درگیری های مسلحانه از مواردی است که باعث ایجاد معضل امنیت در بندرماهشهر شده است و اقدامی موثر برای رفع آن تاکنون صورت نگرفته است.

با وجود چالش های گوناگون استان خوزستان، اقدامی که یک چالش گسترده منطقه ای را به مشکلات و معضلات گذشته اضافه خواهد کرد به چه دلیل باید غیرشفاف و برخلاف عدالت انجام شود.

تقسیم عادلانه محدوده بین دو شهر خواسته مردم بندرماهشهر و بندرامام‌خمینی(ره) است، بطوریکه حق این دو شهرها همجوار به درستی لحاظ و رضایت عمومی حاصل شود، این اقدام زمانی محقق خواهد شد که با ایجاد بستری شفاف و برقراری عدالت از بابت معیارهایی از جمله جمعیت، سابقه سرزمینی، میزان آلودگی و سایر مواردی که بتوان به عنوان معیار مقایسه ای قابل درک به آن ها استناد کرد، انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.