اصلاح طلبان خوزستان، چگونه در انتخابات ۹۸ پیروز خواهند شد؟

اصلاح طلبان خوزستان، چگونه در انتخابات ۹۸ پیروز خواهند شد   تورم افسارگسیخته در یکسال گذشته، سبب شده بخش اعظمی از مردم درگیر مشکلات اقتصادی شوند، این مسئله فعالین سیاسی اصلاح طلب را بر آن داشت به دنبال راهکاری برای بازگشت عقلانیت به تصمیمات اجرایی و قانونگذاری کشور باشند، با نزدیک شدن به انتخابات ۹۸

اصلاح طلبان خوزستان، چگونه در انتخابات ۹۸ پیروز خواهند شد

 


تورم افسارگسیخته در یکسال گذشته، سبب شده بخش اعظمی از مردم درگیر مشکلات اقتصادی شوند، این مسئله فعالین سیاسی اصلاح طلب را بر آن داشت به دنبال راهکاری برای بازگشت عقلانیت به تصمیمات اجرایی و قانونگذاری کشور باشند، با نزدیک شدن به انتخابات ۹۸ گمانه زنی های مختلفی در مورد سرنوشت آن به گوش می رسد، اما همه یکصدا موافق هستند حضور دوباره و مشارکت بدنه اصلاح طلبان و جذب آرا خاکستری در پای صندوق های رای کار بسیار دشواری است، زیرا افزایش مشارکت مردم تنها با شعار راهگشا نبوده و داشتن یک پلن شفاف برای موفقیت و بیان تصمیات قصد شده برای برون رفت از مشکلات کنونی بیش از پیش احساس می شود. استفاده از ظرفیت دانشجویان فعال، فرهنگیان، کارمندان، احزاب، جوانان نخبه و فضای مجازی و حقیقی استان و … کار ساده ای نیست، بسیاری از فعالین سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا با سهم خواهی در چندسال گذشته رای مردودی از مردم گرفته اند، و جایگاه مردمی خود را از دست داده اند، و این مسئله کار آن هایی که نامشان مطرح است را به شدت سخت کرده.

 

مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین نهاد قانونگذاری در کشور در دهه اخیر محفلی شده است برای دخالت در تصمیمات دولت ها و نهادهای اجرایی کشور، این دخالت ها سبب شده توسعه متوازن در کشور بهم بخورد و حتی زمزمه استانی شدن انتخابات مجلس را نیز مطرح کرد.

در این میان پیچیدگی های استان خوزستان و تنوع اقوام و طوایف در این استان سبب شده عده ای با زدن برطبل اختلافات قومی در انتخابات، پیروز میدان شوند. اما دیری نپایید عملکرد ضعیف آن ها موجب اعتراضات گسترده مردم شد.

اصلاح طلبان خوزستان که تجربه لیست امید را در انتخابات ۹۴ دارند، این بار با درس گرفتن از گذشته به دنبال عدم تکرار اشتباهات خود در سال ۹۸ هستند.

عملکرد ضعیف نمایندگان خوزستان در مجلس دهم، نوید تغییرات گسترده در اسامی راه یافته به مجلس یازدهم را می دهد.

گسترش شبکه های اجتماعی سبب بالارفتن آگاهی مردم از پشت پرده ها و حوادث کشور و همچنین بالارفتن سطح انتظارات در آن ها شده است.

اصلاح طلبان خوزستان که در انتخابات ۹۴ با تشکیل شورای سیاستگذاری لیست امید را به مردم معرفی کردند به خوبی متوجه اشتباهات خود در تصمیم گیری شدند و بسیاری از آن ها آب پاکی را در عدم حمایت از نمایندگان کنونی در انتخابات ۹۸ روی دست آن ها ریختند.

پوست اندازی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان خوزستان مهمترین قدمی است که باید در سال ۹۸ برداشته شود، سیاستگذاران استان میدانند سال ۹۸ با ۹۴ بسیار متفاوت خواهد بود و نمی توان با همان افراد و همان اندیشه ها برای اصلاح نهاد قانونگذاری کشور تصمیم بگیرند و لیست معرفی کنند.

دکتر شریعتی استاندار خوزستان بداند مردم از عملکرد بسیاری از معاونین، مدیران کل و مدیران میانی استان رضایت ندارند، تعدد مدیران منفعت طلب در استان سبب شده اعتماد مردم به عملکرد دولت بسیار کم شود، و مطرح شدن نام هایی ضعیف تر از مدیران فعلی برای جایگزینی تعجب عوام و خواص را برانگیخته است.

بزرگان اصلاح طلب استان که عملکرد چندسال گذشته آن ها زیر ذره بین مردم بوده، حال باید تصمیم بگیرند که آینده استان را می خواهند فدای سیاسی کاری کنند یا به دنبال آبادانی استان هستند.

انتخابات مجلس ۹۸ فرصت مناسبی است برای رسیدن به پاسخ این سوال.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.