کد خبر : 24621
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 20:50

تامین آب کشاورزی حوزه کرخه براساس زمان بندی مشخص

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztabبخوانید

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان: آب مورد نیاز اراضی کشاورزی حوزه کرخه براساس زمان بندی و نوبت بندی سهمیه آب تامین شده است.

WhatsAppImage2021 03 15at10.46.29 تامین آب کشاورزی حوزه کرخه براساس زمان بندی مشخص

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ علی شهبازی گفت: باتوجه به شرایط ویژه منابع آبی در حوزه کرخه، برنامه ریزی‌های گسترده و متنوعی باحضور دستگاه‌های اجرایی خوزستان و به ویژه جهاد کشاورزی انجام شد.

وی افزود: بر همین اساس، مرحله اول تامین آب کشت پاییزه در این حوزه آبی از ۱۲ آبان ماه امسال با حجم ۲۲۵ میلیون مترمکعب مصوب و رهاسازی متناسب با توزیع مکانی و زمانی اعلام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان شد.

شهبازی ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که در بخش‌های پایین دست وجود داشت، در یک مرحله مجزای از برنامه اولیه و مازاد بر آن، تامین آب مجدد صورت گرفت و درحال حاضر آب با هدف تامین نیاز بخش‌های پایین دستی حوزه کرخه رهاسازی شده است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه آب به این بخش‌ها رسیده است، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری کشاورزان در رابطه با نوبت بندی و سهمیه آب، مشکلی در این زمینه به وجود نیاید و بخش‌های پایین دستی نیز از این نعمت بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول می‌گوید: باتوجه به اینکه در مرحله اول، تامین و رهاسازی آب در بخش‌های بالادستی و بخش قابل توجهی از اراضی حوزه کرخه، انجام شده است، منابع آبی که درحال حاضر در رودخانه کرخه موجود است، برای اراضی کشاورزی پایین دستی هستند.

وی درخصوص انتقاد کشاورزان پایین دست و برداشت غیرمجاز آب با پمپ از سوی کشاورزان بالادست گفت: جلسه‌های هماهنگی مستمری با حضور فرمانداران، روسای اداره‌های کشاورزی، امور آب و همه دست اندرکاران شهرستان‌ها باهدف مدیریت مصرف آب برگزار و برنامه نوبت بندی ویژه درنظر گرفته شد، بطوریکه نوبت بندی آب به گونه‌ای انجام شد که نیاز‌های آبی اراضی کشاورزی پایین دستی نیز تامین شوند.

به گفته شهبازی؛ جریان آب در رودخانه‌های هوفل، میسان و کرخه نور مطلوب است و انتظار می‌رود با همکاری کشاورزان مشکلی در تامین آب به وجود نیاید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.