کد خبر : 19553
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 - 18:37

عشایر خوزستان در صف اول صداقت، دیانت، غیرت و میهن‌پرستی هستند

خبرهای مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب KHUZTAB بخوانید

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: عشایر خوزستان همواره در تمامی عرصه‌ها در صف اول صداقت، دیانت، غیرت و میهن پرستی بوده و هستند

 

IMG 20211008 182326 472 عشایر خوزستان در صف اول صداقت، دیانت، غیرت و میهن‌پرستی هستند

   به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا مرادحاجتی روز جمعه با حضور در جمع عشایر بختیاری و دیدار با خانواده‌ شهید لندی در شهرستان ایذه، بیان کرد: برای ما باعث افتخار است که در روز ملی عشایر در جمع خانواده‌های معظم شهدای عشایر و شهید لندی نوجوان ۱۵ ساله فداکار حضور یافتیم.

 

وی افزود: درست در زمانی که سراسر کشور از رشادت نوجوان بختیاری در حادثه آتش سوزی سخن به میان آوردند و او را بهنام محمدی دوران نامیدند، رد پای شهیدی دیگر از همین روستا و همین طایفه، پس از ۳۸ سال، آسمان خوزستان را عطرآگین ساخت.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: افتخار می کنیم که از جنس عشایر نجیب و غیور هستیم؛ عشایری که همواره در صف اول صداقت، دیانت، غیرت و میهن پرستی هستند.

 

وی گفت: هیچگاه در طول تاریخ، رشادت بختیاری های جنوب و خوزستان فراموش نخواهد شد چرا که در دوران های مختلف به محض شنیدن شیپور جنگ، تفنگ برنو خود را برداشته و عازم جبهه های نبرد شدند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و نظام کردند.

 

سرتیپ دوم پاسدار مرادحاجتی بیان کرد: شهدای عشایر بختیاری درست مثل زندگی‌شان، زلال ولی مظلوم‌اند و اکنون ما باید توجه خود را به رزمندگان، ایثارگران و شهدای عشایر خوزستان به ویژه عشایر غیور عرب، بختیاری، ترک، لر و دیگر اقوام بیشتر کنیم و این غفلت باید هر چه سریعتر جبران شود.

 

وی شهدای لندی را نمونه‌ای از نسل های متمادی ایثارگری دانست و افزود: ضرورت دارد که یادواره هایی برای شهدای عشایر در نقاط مختلف خوزستان و در دل سیاه چادرها برگزار شود تا نسل نوجوان و جوان روستایی و عشایر ما به داشتن قهرمانان کشورشان افتخار کنند.
۱۵ مهر به عنوان روز ملی روستا و عشایر در تقویم کشور ثبت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.