کد خبر : 23650
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 10:31

مدیران شهرستان بندرماهشهر صدای ۱۴ هزار بازنشسته تأمين اجتماعي را نمی شنوند

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

مشکل ۱۴ هزار بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی با بی تفاوتی و عدم حمایت مدیران به تخصیص بودجه و یا تجهیزات مورد نیاز از شورای راهبردی گره خورده است.

20220620 103011 1280x896 مدیران شهرستان بندرماهشهر صدای ۱۴ هزار بازنشسته تأمين اجتماعي را نمی شنوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خوزتاب از بندرماهشهر، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان بندرماهشهر دارای ۱۴ هزار بازنشسته تامین اجتماعی و بیش از ۴۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه ای دارد، این‌کانون به منظور استقرار دائم در مکانی با مالکیت خود اقدامات گسترده ای انجام داده که در این مسیر نیاز به همکاری مدیران شهرستانی دارد.

پس از درخواست های مکرر از مسئولین عالی رتبه شهرستان به منظور کمک به ساخت ساختمان کوچک کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، هیچگونه حمایتی به منظور رفع مشکل بازنشستگان انجام نشده است.

کانون بازنشستگان و مستمری بگیران هیچگونه بودجه مصوبی از استان ندارد و صرفا با درآمدهای اندک کارمزدی از فعالیت خود امورات جاری و خدمات رسانی به ۱۴ هزار بیمه شده خود را انجام‌می دهد.

به صراحت می توان گفت درآمد کانون بازنشستگان از حقوق یک کارمند شرکت های پتروشیمی کمتر است، در حالی که ۶۰ درصد از بازنشستگان شهرستان بندرماهشهر از همین صنایع پتروشیمی هستند. مدیران این کانون با این مبالغ ناچیز و پس انداز آن طی سال های متمادی اقدام به شروع ساخت ساختمانی با مالکیت کانون بازنشستگان کرده اند.

اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان پس از اخذ زمین و پروانه ساخت، پروژه ساختمان کانون بازنشستگان و مستمری بگیران را شروع کردند. این ساختمان می تواند میراثی برای آیندگان باشد تا مادم العمر بتوان از این مکان در جهت رفاه حال بازنشستگان استفاده کرد.

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود درخصوص بازنشستگان می فرمایند: دستگاه دولتى بايد به صورت اساسى به مسأله‌ى بازنشستگان به خصوص كسانى كه در پوشش سازمان تأمين اجتماعى و سازمان‌هاى دولتى، بيمه و تأمين هستند، توجه و به صورت ويژه به آن‌ها رسيدگى كند. به وضعيت بازنشسته‌ها برسيد.

حال که هیئت مدیره این کانون در تلاش برای ساخت ساختمانی درخور شان بازنشستگان و مستمری بگیران برای رفع مشکلات فعلی و پایان ملک اجاره ای و مشکلات آن‌هستند، هیچ مسئولی دست یاری به سوی ۱۴ هزار نفر بیمه شده این کانون بلند نمی کند.

ساختمان کانون بازنشستگان در مساحت جزئی ۱۷۰ مترمربع و در یک طبقه با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی که هزینه آن از درآمد اندک کانون بازنشستگان تامین شده بود در حال ساخت است.

نکته قابل تامل بودجه شورای راهبردی صرف مجموعه های خصوصی و یا برای اداراتی که از نظر بودجه ای، بودجه مصوب استانی و توان دریافت بودجه هایی فراتر از هزینه های خود را دارند می شود.

تعدادی از شهرهای استان خوزستان‌با حمایت مدیران دولتی اقدام به ساخت ساختمان کانون بازنشستگان بصورت محل دائمی برای مراجعه بازنشستگان به منظور انجام اموراتشان کرده اند، چگونه صنایع عظیم پتروشیمی که ۶۰ درصد از بازنشستگان شهرستان شاغل در این صنایع بوده اند نمی تواند هزینه و یا تجهیرات مورد نیاز ۴۰ درصد باقی مانده این ساختمان کوچک تا تکمیل آن را تامین کند؟!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.