کد خبر : 25356
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دی 1401 - 23:24

احداث واحد جدید پی‌وی‌سی در پتروشیمی بندر امام خمینی

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

مطالعات احداث یک واحد جدید پی‌وی‌سی در مجتمع پی‌وی‌سی شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی انجام شده است.

9089908 540 احداث واحد جدید پی‌وی‌سی در پتروشیمی بندر امام خمینی

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ رئیس مجتمع پی‌وی‌سی شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی از آغاز مطالعات احداث یک واحد جدید پی‌وی‌سی در این مجتمع خبر داد و مشتریان و انجمن‌ها را برای نیازسنجی ظرفیت و گرید‌های مورد نیاز به همکاری با شرکت دعوت کرد.

سعید باقدم در نشست تخصصی صنعت پتروشیمی و زنجیره ارزش صنعت چرم و کفش که در حاشیه نهمین نمایشگاه امپکس برگزار شد، با اظهار خشنودی از گفت‌وگوی بی‌واسطه با مشتریان در حاشیه نمایشگاه بیان کرد: ۱۵۰ سال از تولد پی‌وی‌سی در جهان می‌گذرد و امروز سالانه ۵۵ میلیون تن از این محصول در دنیا تولید می‌شود که ۶۰ درصد مصرف آن در آسیا و اقیانوسیه است و از این مقدار، ۹۴ درصد به S-PVC و ۶ درصد E-PVC مربوط می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از بازار پی‌وی‌سی در جهان تصریح کرد: این محصول ارزشمند در دنیای امروز سالانه ۸۰ میلیارد دلار تولید ثروت می‌کند و این روند افزایشی است و با توجه به رشد میانگین ۳.۲ درصدی آن پیش‌بینی می‌شود حجم بازار تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۲ میلیارد دلار در سال برسد.

رئیس مجتمع بسپاران پتروشیمی بندر امام خمینی افزود: ظرفیت تولید پی‌وی‌سی در کشور ایران تا پیش از انقلاب ۲۰ هزار تن در سال بود که اکنون به ۷۵۰ هزار تن در سال رسیده است.

باقدم با اشاره به ظرفیت و نیاز بازار داخل ادامه داد: تا ۱۰ سال پیش EPVC را از خارج وارد می‌کردیم و با احساس ضرورت تأسیس یک واحد در داخل کشور، پس از بررسی و هم‌اندیشی با مشتریان، مقدار مصرف سالانه کشور ۲۰ هزار تن برآورد شد که واحد E-PVC پتروشیمی اروند با ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال احداث شد.

رئیس مجتمع بسپاران پتروشیمی بندرامام خمینی از آغاز مطالعات طرح احداث یک واحد پی‌وی‌سی در شرکت پتروشیمی بندر امام خبر داد و با دعوت از مشتریان و انجمن‌ها برای اجرای بهتر طرح تصریح کرد: برای تأمین نیاز بازار چه از لحاظ حجم مورد نیاز و چه گرید‌های مورد نیاز بازار داخل، نیازمند اطلاعات دقیق هستیم و با توجه به رویکرد شرکت برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، از انجمن‌ها، مشتریان و مصرف‌کنندگان داخلی دعوت می‌شود دیدگاه‌های خود را در این باره به شرکت ارائه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.