کد خبر : 25175
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 - 15:31

تأمین نیاز‌های فناورانه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

فراخوان تأمین نیاز‌های فناورانه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب تمدید شد.

9023262 779 تأمین نیاز‌های فناورانه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز به‌منظور حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت نفت، رونق بازار فناوری، همچنین ایجاد رقابت سالم میان شرکت‌های دانش‌­بنیان و فناور در کشور، فراخوان شناسایی راهکار‌های فناورانه و نوآورانه را برای تأمین نیاز‌های مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تمدید کرد.

عناوین هشت‌گانه نیاز‌های آزمایشگاهی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شامل طراحی و ساخت دستگاه روباتیک شست‌وشوی انواع ظروف آزمایشگاهی آلوده به مواد هیدروکربنی و بازیافت حلال­‌های صنعتی مصرفی، طراحی و ساخت تکان­‌دهنده (شیکر) آزمایشگاهی، ساخت دستگاه اندازه‌­گیری نرخ واکنش سیال اسیدی با سنگ مخزن، ساخت دستگاه ارزیابی افزایه اسیدی کف‌­ساز تحت دما و فشار، ساخت دستگاه اندازه­‌گیری خودکار نمک در نفت خام، ساخت دستگاه اندازه­‌گیری نقطه شبنم گاز‌های ترش با رطوبت بالا، ساخت ظروف نمونه‌­گیری تحت فشار، پیستونی و مقاوم در برابر ترکیبات گوگردی و طراحی و ساخت تیوب‌های دریافت­‌کننده برای دستگاه سانتریفیوژ آنالیز مغزه است.

نیاز‌های یادشده محدود به آزمایشگاه‌های شرکت مناطق نفت­خیز جنوب نیست، بلکه در بسیاری از مجموعه‌­های صنایع تولید نفت و گاز، پالایشی، پتروشیمیایی و حتی در صنایع دیگر نیز کاربرد دارند و از این حیث ارائه راهکار‌های فناورانه در این فراخوان می‌تواند زمینه جدیدی را برای توسعه بازار در این صنایع فراهم آورد. در این باره، امکان ثبت­‌نام برای همه شرکت­‌های دانش‌بنیان و فناور، هسته‌­ها، گروه­‌ها و اشخاص حقیقی صاحب دانش و فناوری در حوزه خدمات آزمایشگاهی با تمرکز بر طراحی و ساخت دستگاه‌­های آزمایشگاهی وجود دارد.

شایان ذکر است واردات تجهیزات و مواد آزمایشگاهی همواره میزان قابل توجهی ارز از کشور خارج می‌کند و امید است بهره‌گیری از توان داخلی در قالب برگزاری این رویداد، روند بومی‌سازی و کاهش خروج منابع ارزی را تسهیل بخشد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع بیشتر از این فراخوان که مهلت ارسال راهکار‌ها در آن ۳۰ دی ماه اعلام شده به سایت https://petropark.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.