کد خبر : 18365
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1400 - 18:42

رئیس دستگاه 59 فتح شرکت ملی حفاری ایران:

حفاری صنعت تجربه بین نسلی است

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

سعیدا، رئیس دستگاه حفاری۵۹ فتح شرکت ملی حفاری ایران صنعت حفاری را صنعت تجربه بین نسلی توصیف کرد که استمرار تبادل و انتقال تجارب میدانی نسل به نسل در آن به موازات دانش آکادمیک زمینه ساز اعتلای کار کیفی در شرایط ایمن و پایدار است.

IMG 20210720 WA0085 حفاری صنعت تجربه بین نسلی است

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب؛

شهاب الدین سعیدا گفت: ماهیت کار در این صنعت، سختی و سنگینی کار توام با عوارض روحی و جسمی، ستیز با طبیعت ناشناخته در کنار تجهیزات سنگین با ریسک پذیری و ضریب حوادث بالا است.

وی افزود: آنچه موجب تحمل سختی های خاص در این صنعت می شود عشق، ایثار، فداکاری، علاقه مندی و روحیه جهادی و مسئولیت پذیری است که وصف کارکنان این شرکت در بخش های عملیاتی، فنی، تخصصی و پشتیبانی در مناطق خشکی و دریایی با ویژگی های خاص جغرافیایی و اقلیمی است.

سعیدا که دارای کارشناسی ارشد حفاری و استخراج نفت و گاز است و از سال ۱۳۸۶ به استخدام شرکت ملی حفاری ایران در آمد و دوره های مختلف آموزش بدو خدمت را گذرانده است به نیکی از استادان و پیشکسوتان خود در صنعت حفاری نام می برد .

وی ادامه داد : آنچه اندوخته علمی، فنی و تخصصی و ژرف نگری در ارائه کار کیفی با دقت بالا و تلاش برای به حداقل رساندن وقفه در کار به لحاظ پیش آمدهای فنی دارد، حاصل هم افزایی، همفکری و استاد و شاگردی است که با وجود بازنشسته شدن خیلی از بزرگان این صنعت، همچنان طرف مشاوره و این ارتباط عاطفی با آنان را حفظ و به آن می بالد.

رئیس دستگاه حفاری ۵۹ فتح با بیان اینکه از بدو استخدام در شرکت ملی حفاری ایران در بخش های عملیاتی انجام وظیفه نموده و از سال ۱۳۹۱ به عنوان رئیس دستگاه مشغول به کار است، اظهار کرد: در این سال ها روی هفت دستگاه حفاری سنگین و فوق سنگین کار و در حفر و تکمیل بیش از پنجاه حلقه چاه اعم توسعه ای توصیفی، اکتشافی و تعمیری مشارکت داشته است که از آن جمله چاه های پرفشار در میادین گازی در استان فارس و چاه های نفت و گاز در گستره عملیاتی شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت مناطق مرکزی ایران می باشد.

وی اهتمام‌ به تحصیلات دانشگاهی، تشویق، ایجاد انگیزش، ارتباط نزدیک میان مدیران، روسا و کارکنان، همدلی، هم افزایی و خرد جمعی را در پیشبرد اهداف و برنامه های شرکت بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: شرکت ملی حفاری ایران پیشقراول و خط مقدم تولید است و نقش مهمی در صنعت نفت کشور ایفا می کند.

سعیدا روزآمد سازی تجهیزات، استمرار دوره های آموزش تخصصی از طریق حضور اساتید در موقعیت دستگاه های حفاری و استفاده از بستر فضای مجازی و اهتمام به مشوق های انگیزشی را در تحقق و پیشبرد اهداف کلان توسعه ای شرکت را بسیار موثر عنوان کرد.

رئیس دستگاه حفاری ۵۹ فتح با اشاره به اینکه این دستگاه تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۲ شرکت است، افزود: این دکل هم اکنون در موقعیت عملیاتی پازنان در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مناطق نفتخیز جنوب در حال تعمیر یک حلقه چاه مشاهده ای می باشد.

وی یادآور شد: این دستگاه توان ۲۰۰۰ اسب بخار از اواخر سال ۱۳۷۸ به ناوگان شرکت پیوست و تا به امروز حفاری ۵۹ حلقه چاه به متراژ ۱۶۱ هزار و ۹۴ متر را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.