کد خبر : 26354
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اسفند 1401 - 14:17

هیچ نگرانی و مشکلی برای تامین اقلام و کالاهای اساسی وجود ندارد

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از تامین اقلام اصلی و اساسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مشکلی برای تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد.

170232808 هیچ نگرانی و مشکلی برای تامین اقلام و کالاهای اساسی وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ سید رحمت‌الله پریچهر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری یادواره شهدای جهاد آبادان  اظهار داشت: اقلام اساسی برای تامین بازار شب عید بر اساس نیاز شهرستان‌های استان‌ خوزستان تقسیم و توزیع شده است و ستاد تنظیم بازار هر شهرستان باید نسبت به چگونگی عرضه آن تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب کالاهای مورد نیاز مردم در بازار خوزستان گفت: هیچ نگرانی و مشکلی برای تامین اقلام و کالاهای اساسی طی روزهای آینده بدلیل حجم ذخیره مناسب کالاهای راهبردی در خوزستان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوشبختانه با پیش‌بینی‌های انجام شده در سالجاری کمبودی از نظر تامین میوه، گوشت، روغن، شکر و برخی کالاهای اساسی در این استان وجود نخواهد داشت.

پریچهر یکی از بخش‌های مهمی که در راستای تولید و امنیت غذایی نقش مهمی دارد را بخش کشاورزی دانست و گفت: این بخش یکی از مولفه‌های مهم در رسیدن به قدرت پایدار است.

وی گفت: دستیبابی به امنیت غذایی پایدار برای استفاده از این قدرت بعنوان یکی از ابزارها و مولفه‌های قدرت، تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در این بخش برای افزایش تولید و میزان بهره‌وری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خورستان افزود: استفاده از توانایی شرکت‌های دانش بنیان بصورت ویژه تر در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مدنظر خواهد بود و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این شرکت‌ها برای تولید محصولات سالم و بهره وری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۹ شهید سنگرسازبی‌سنگر جهاد آبادان گفت: جهادگران عرصه دفاع مقدس اکنون در عرصه تولید و امنیت غذایی به عنوان زیربنای امنیت اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی کشور مشغول فعالیت هستند.

پریچهر با تشریح مسئولیت امنیت غذایی به عنوان وظیفه جهادکشاورزی بیان‌کرد: امنیت غذا برای هر کشوری اولویت اول است، اگر اقتدار غذایی در کنار اقتدار نظامی عملیاتی شود، امنیت غذایی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه با تشریح ظرفیت‌های استان خوزستان در تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم گفت: باید در تولید گندم به خودکفایی برسیم.

سی‌وهشتمین یادآوره ۹ شهید سنگرساز بی سنگر آبادان که ۱۷ اسفند سال ۶۳ در بمباران هوایی دشمن متجاوز به ساختمان جهاد به شهادت رسیدند با حضور خانواده‌های شهدا، سران شیوخ و عشایر و جمعی از مسئولان محلی سه‌شنبه برگزار شد.

در ۱۷ اسفند سال ۱۳۶۳، ۹ نفر از اعضای اصلی شورای مرکزی مدیریت جهاد سازندگی آبادان در جریان بمباران هوایی دشمن بعثی به شهادت رسیدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.