کد خبر : 5269
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردین 1398 - 17:23

کارگران بیکار سیل زده خوزستانی برای دریافت معرفی نامه بیمه بیکاری به ادارات کار شهرستان‌شان مراجعه کنند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، حسن نسیمی (مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان) از دستور محمد شریعتمداری برای برقراری بیمه بیکاری به کارگرانی که بنگاه‌های اقتصادی‌شان در اثر سیلاب آسیب دیده، خبر داد. حسن نسیمی تصریح کرد: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری به

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، حسن نسیمی (مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان) از دستور محمد شریعتمداری برای برقراری بیمه بیکاری به کارگرانی که بنگاه‌های اقتصادی‌شان در اثر سیلاب آسیب دیده، خبر داد.

حسن نسیمی تصریح کرد: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری به کارگرانی که واحدهای تولیدی آن‌ها در اثر سیلاب آسیب دیده، توافقنامه‌ای بین معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرپرست سازمان تامین اجتماعی به امضا رسیده است.

وی افزود: پیرو این توافقنامه کمیته استانی متشکل از اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان و سازمان تامین اجتماعی استان برگزار و اقدامات لازم برای اجرای سریع این توافقنامه به ادارات و شعب شهرستانی در استان خوزستان ابلاغ شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بر اساس اعلام این کمیته کارگران خوزستانی که محل کار آن‌ها به دلیل سیل اخیر تعطیل شده است، می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و پرینت سابقه بیمه متعلق به دی ماه یا بهمن ماه ۹۷جهت بهره‌مندی از مزایای بیمه بیکاری به ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان محل اقامت خود مراجعه و ظرف یک روز پس از دریافت معرفی‌نامه از سوی اداره کار به شعب سازمان تامین اجتماعی محل اقامت خود مراجعه و برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

وی یاد آور شد: این مقرری تا زمانی برقرار است که محل کار به دلیل سیل تعطیل باشد و در صورت راه‌اندازی مجدد کارگاه و فراهم شدن زمینه اشتغال، مقرری بیمه بیکاری قطع می‌شود.

نسیمی همچنین از دستور مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان به رییس بازرسی کار برای تحقیق و بررسی برآورد خسارت وارده به واحدهای تولیدی خبر داده و گفت: بازرسان اداره کار مکلف شدند تا با حضور مستمر در واحدهای فعال استان و انجام بازرسی‌های ایمنی و حفاظتی تلاش کنند از هر گونه حادثه منجر به محرومیت نیروهای کار شاغل در واحدها به ویژه واحدهایی که در خطر وقوع سیل و آب گرفتگی قرار گرفته‌اند، جلوگیری شود. ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.